W sklepie - z praktyki

Kontakty w cenie

Kompetentny, uprzejmy, z doświadczeniem w branży, najlepiej długo pracujący u jednego pracodawcy - takimi cechami powinien charakteryzować się idealny przedstawiciel handlowy. Do takiej definicji zgodnym chórem doszli detaliści, z którymi rozmawialiśmy.

Odnowiliśmy sklep pani Basi

Nie da się? Da się! Remodelingiem 50-metrowego sklepu w Janowie udowadniamy, że nawet na tak małej powierzchni można zdziałać cuda.

Promocje: lepsza mniejsza nagroda, ale pewna

Ponad połowa konsumentów (58 proc.) to łowcy promocji - wynika z najnowszego Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. W porównaniu z ubiegłymi latami w większym stopniu kupujący preferują w ramach akcji promocyjnych nagrody nawet małe, ale gwarantowane.

Gwiazdka w sklepie

Boże Narodzenie jest najważniejszym świętem pod względem komercyjnym. Producenci już za moment będą usiłowali wstawić jak najwięcej materiałów POS do sklepów. Podpowiadamy, jak z rozmysłem świątecznie udekorować salę sprzedaży.

Morze możliwości

Korzystanie z internetu to już konieczność. Podczas picia porannej kawy detaliści mogą z domu poprzez system kamer zajrzeć do swoich sklepów oraz na bieżąco sprawdzać wyniki sprzedaży. Gorzej, gdy zdarzy się awaria.

W głowie się kręci

Dla sklepów alkohol to jedna z najważniejszych kategorii. Wciąż wysokomarżowy, o nieustającym popycie, przez co zysk ze sprzedaży też godziwy. Ostatnio - jak to na wiosnę - nastąpił wysyp pomysłów mających uregulować obrót alkoholem. Uczestnicy sondy w "Handlu" są wobec nich mocno sceptyczni.

Powróćmy jak za dawnych lat

Niszowe produkty plus nawiązujący do przedwojennej Warszawy wystrój to recepta na sukces Artura Opłockiego, właściciela stołecznego sklepu Tuż za Rogiem.

Przyjemny zapach pomaga zatrzymać klienta w sklepie

Niemal trzech na czterech klientów decyduje się na odwiedzenie danego sklepu ze względu na zapach. Natomiast nieprzyjemny aromat powoduje, że ponad połowa klientów skraca swój czas pobytu w nim.

Biuro jedynie wybranych numerów

Pana Bogusława zainteresował artykuł w "Handlu" opisujący sieć Bonus. - Prowadzę dwa sklepy. Oba dobrze funkcjonują, ale konkurencja ciśnie - przyznaje nasz czytelnik z województwa świętokrzyskiego.

Historia kołem się toczy

Równo rok temu właściciele sklepików szkolnych tkwili w niepewności, czy będą mieli pracę od 1 września.