W sklepie - z praktyki

Alkoholowy zawrót głowy

Pan Henryk jest z Gdańska, pan Antoni z Łodzi. Obaj przez długie lata prowadzili sklepy, w których sprzedawali alkohol. Poważne kłopoty ze zdrowiem sprawiły, że musieli zrezygnować z działalności handlowej.

Było nieźle

Jedni mają nową konkurencję, drudzy - uruchomili nowe sklepy. Zmieniły się oczekiwania klientów, wojna cenowa trwa w najlepsze. Mimo to nastroje są optymistyczne, przynajmniej wśród naszych rozmówców.

Fiat już w rękach zwycięzcy

Agnieszka Frach-Dura została laureatką trwającego blisko rok konkursu "Prowadź z Handlem". W lutowy słoneczny dzień odjechała czerwonym Fiatem Doblo Cargo do rodzimej Środy Wielkopolskiej.

Grupa Eurocash Faktoria Win: rośnie sprzedaż wina w lokalnych placówkach

10 proc. w skali roku i 18,3 proc. w skali ostatnich dwóch miesięcy - taki wzrost w 2014 r. zanotowała kategoria win stołowych, sprzedawanych w sklepach o powierzchni do 300 mkw.

Sprzedaż wymaga wsparcia

Gusta klientów zmieniają się. Czasem wręcz trudno nadążyć za ich oczekiwaniami, dlatego warto zlecić firmie zewnętrznej dopasowanie i zorganizowanie skutecznego narzędzia wspierającego sprzedaż w sklepie.

Jest muzyka jest opłata

Pan Piotr prowadzi w województwie łódzkim mały sklep i połączony z nim bar. Klientom obu lokali umilał czas, puszczając muzykę.

Praktycy o najnowszych trendach w handlu

Dla klienta nadal najważniejsza jest cena, ale coraz częściej zwraca on uwagę na jakość produktów - zgodnie orzekli uczestnicy konferencji KPMG o wyzwaniach i priorytetach sieci spożywczych.

Szyte na miarę

Efektywne, oryginalne, dopasowane do konsumentów i z wyjątkowymi nagrodami - takie muszą być teraz programy lojalnościowe. Działania masowe i standardowe tracą już rację bytu.

Awaryjne lub impulsowe

Hubert Hozyasz z Centrum Monitorowania Rynku opowiada o specyfice handlu małoformatowego. Co i kiedy najlepiej się sprzedaje, które produkty tracą na popularności, a które powinny stać w centrum uwagi właścicieli sklepów.

Dobrze naładowani

Baterie to kategoria impulsowa, dlatego w ich sprzedaży niezwykle ważne są miejsce i sposób ekspozycji.