W sklepie - z praktyki

Tanio tak, zbyt tanio nie

Sprzedaż towaru po zaniżonych cenach jest zabroniona. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki.

Rok na plus

Wraz z właścicielami sklepów podsumowujemy ubiegły rok, oceniamy sytuację na rynku oraz snujemy plany.

Bez gotówki

Klient bez portfela to nie abstrakcja. Raczej nieodległa przyszłość.

Z wartością dodaną

Szybkie i wygodne zakupy, a przy okazji drobna przekąska i gorąca kawa. Coraz częściej tego oczekują klienci.

Pułapka w przepisach

To nie Biedronka, ale decyzje miejskich urzędników podjęte w majestacie prawa podatkowego zagrażają działalności toruńskiego sklepu Miko należącego do Grzegorza Mikołajczyka.

W dobrych lokalizacjach

Zabiegana klientka w drogerii szuka nie tylko kosmetyku, ale też porady i chwili wytchnienia - uważają założyciele franczyzowej sieci Kosmeteria - Eksperci Urody.

Handel bez sentymentów

Rentowność to główne kryterium oceny powodzenia w biznesie. Przemysławowi Kwietniowi z Katowic przywiązanie do tej idei pozwala od dekady osiągać sukcesy w branży detalicznej.

Konkurencyjna świeżość

W walce z dyskontami osiedlowy sklep ceną nie wygra, ale może z nim śmiało konkurować w kategoriach świeżych produktów.

Podatek od handlu pietruszką?

Miasto może zażądać opłaty targowej bez względu na miejsce sprzedaży. Od tej zasady są jednak wyjątki.

Dla klienta

Sprzedaż w sklepie oznacza według przepisów zawarcie umowy kupna-sprzedaży z klientem. To wymaga udzielenia mu pełnej informacji o produkcie.