U producenta

Miał być narodowym trunkiem, jego sprzedaż gwałtownie spada

W Polsce, obok wódki, w świat miała iść jeszcze jedna narodowa kategoria alkoholi. Nie udało się. Ostatnie lata dobitnie pokazały, że pewnych barier w rozwoju nie da się przeskoczyć. Czy jest jeszcze choć cień szansy na powrót do wzrostów sprzed lat?

Kawa coraz droższa

To widać gołym okiem: żywność drożeje. Nie tylko w Polsce. Niemiecki producent kawy i operator sklepów firma Tchibo zapowiedział na połowę czerwca podwyżki cen "małej czarnej".

Ambra stawia na zieloną energię

Ambra podpisała umowę na budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy 1 MW dla swojej winiarni w Woli Dużej koło Biłgoraja.

Eksport do Wielkiej Brytanii będzie trudniejszy po wrześniu

Już tylko cztery miesiące dzielą Unię Europejską i Wielką Brytanię od przywrócenia kontroli celnych i paszportowych. Dlatego eksporterzy prowadzą rozmowy, jak ułatwić wymianę towarów.

Ferrero kupuje brytyjskiego producenta ciastek

Spółka powiązana z Grupą Ferrero poinformowała o zawarciu ostatecznej umowy nabycia firmy Burton’s Biscuit od kanadyjskiego funduszu Ontario Teachers’ Pension Plan Board.

Nielsen: rośnie sprzedaż karmy premium

- Patrząc na całą kategorię karmy dla zwierząt, obserwujemy rosnące znaczenie multipaków. Trend ten widoczny jest od dwóch lat, natomiast pandemia przyspieszyła przesunięcie w kierunku większych opakowań - mówi Aleksandra Kubiak, jr analytics consultant (global clclient delivery), NielsenIQ.

Grupa Żywiec zamienia niesprzedane piwo w zieloną energię

Zamiast marnować piwo, które nie sprzedało się w trakcie zamknięcia gastronomii, Grupa Żywiec zamieniła je w biogaz, który zasili zieloną energią kolejne warki w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu.

Makarony Sun Yan: więcej azjatyckich smaków

Grupa KG, jedna z wiodących grup produkujących produkty rolno-spożywcze w krajach bałtyckich, unowocześniła swoją markę makaronów błyskawicznych Sun Yan. Produkty dostępne będą także w Polsce.

Badanie: klienci coraz częściej polegają na etykietach

Decyzje zakupowe millenialsów o zakupie żywności wegańskiej i wegetariańskiej są w dużej mierze zależne od certyfikatów i etykiet - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez V-Label.

Yope: w 2020 r. podwoiliśmy obroty [WYWIAD]

Marka Yope powstała, bo na rynku brakowało skutecznych a jednocześnie łagodnych, bliskich środowisku kosmetyków i środków czystości. W tej drugiej kategorii w 2020 r. firma podwoiła obroty. O strategii i planach odpowiada Andrzej Mytych, dyrektor marketingu w firmie Yope.