Tylko u nas

Ekskluzywne newsy, analizy i ekspertyzy ze świata handlu i branży dóbr konsumenckich.

Pracownik a automatyzacja handlu: czy da się to pogodzić [WYWIAD]

Stanowisko kasjera będzie ewoluowało w kierunku obsługi klienta: wsparcia podczas zakupów czy kontaktu z klientem w przypadku e-commerce - uważa Agnieszka Haponik, dyrektor rozwoju biznesu i marketingu w LeasingTeam Group.

Yope: w 2020 r. podwoiliśmy obroty [WYWIAD]

Marka Yope powstała, bo na rynku brakowało skutecznych a jednocześnie łagodnych, bliskich środowisku kosmetyków i środków czystości. W tej drugiej kategorii w 2020 r. firma podwoiła obroty. O strategii i planach odpowiada Andrzej Mytych, dyrektor marketingu w firmie Yope.

Sklep Luzem, czyli ukraińsko-krakowskie zero waste [GALERIA]

Ukraińskie małżeństwo - Elina i Jarek Cherkasowie - prowadzą w Krakowie sklep zero waste, jak na razie jedyny taki w tym mieście. O wyzwaniach i planach, co do tego miejsca opowiadają w rozmowie z Handel Extra.

Polomarket, Kaufland: przybywa placówek pocztowych. Która sieć jeszcze?

Wdrożenie usługi "Paczka w Ruchu" nie jest planowane dla całej sieci Polomarket. Jak będzie w przypadku Kauflandu, który też uzyskał status placówki pocztowej? I co w takim razie z siostrzaną siecią Kauflandu - Lidlem?

Rząd obciąża detalistów kolejnymi podatkami

Kolejnym drenowaniem kieszeni handlu oraz klientów nazywają nasi eksperci pomysł opodatkowania opakowań na dania gotowe sprzedawane w sklepach.

Wyciskarki coraz śmielej wchodzą do sklepów [WYWIAD]

Sklepy oferują już kawę, hot dogi i inne dodatkowe usługi. Okazuje się też, że jest to idealne miejsce dla wyciskarek - przekonują Jarosław i Robert Zimnochowie, właściciele firmy Domowe Sanatorium, będącej generalnym importerem i dystrybutorem produktów m.in. marki Kuvings.

Miał być narodowym trunkiem, jego sprzedaż gwałtownie spada

W Polsce, obok wódki, w świat miała iść jeszcze jedna narodowa kategoria alkoholi. Nie udało się. Ostatnie lata dobitnie pokazały, że pewnych barier w rozwoju nie da się przeskoczyć. Czy jest jeszcze choć cień szansy na powrót do wzrostów sprzed lat?

Papierosy a uczciwa marża: czy to możliwe? [INTERWENCJA]

Z paczki papierosów, która kosztuje 14 zł detaliście należy się 40 gr, a gdy klient płaci kartą - 30 gr. Gdy nasz czytelnik wystąpił o dofinansowanie z tarczy, musiał wykazać przychód sklepu, a nie rzeczywisty dochód. Papierosy zaniżyły mi skalę pomocy, choć praktycznie na nich nie zarabia.