Podcasty

Podcasty: Posłuchaj, co w Handlu. To przegląd najważniejszych wydarzeń tygodnia w handlu oraz inspiracje, rozwiązania praktyczne i nowinki dla detalistów i branży FMCG w cotygodniowych rozmowach z naszymi gośćmi.

Dotykačka: System POS a kasa fiskalna [PODCAST]

Jak zmienia się zarządzanie sklepem poprzez system POS, jak szybko zwraca się taka inwestycja i dlaczego warto - opowiadają Jerzy Łochowski i Marcin Marciniuk, obaj z firmy Dotykačka.

Live commerce nowym kanałem sprzedaży [PODCAST]

Co polscy konsumenci chcą kupować na żywo w trakcie transmisji przez media społecznościowe? Dlaczego to atrakcyjny rynek? I co wiemy o tych, którzy już tu kupują? Opowiada Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

NielsenIQ: Innowacje w trudnych czasach [PODCAST]

Zbliża się moment ogłoszenia zwycięzców NielsenIQ Breakthrough Innovation. Jak wyglądają innowacje w czasach pandemii i wojny opowiadają Joanna Rogalska i Marek Rudek z NielsenIQ.

CMR: jak wojna wpływa na handel w Polsce

Większe zakupy i widoczny spadek sprzedaży produktów rosyjskich i białoruskich. Co widać w danych w kolejnych tygodniach wojny opowiada Marek Zachalski, analityk CMR.

Moc konsumenckiego bojkotu [PODCAST]

Zaczęło się od pana Boycotta...a rozwinęło do bojkotu Leroy Merlin czy Auchan. To historyczny moment dla bojkotów.

Jak się zająć konsumentem, by wracał do sklepu [PODCAST]

Jak handel przyciąga, jak angażuje, jak buduje lojalność - opowiada Katarzyna Sowa Górska, head of customer experience w Leroy Merlin Poland.

ISM: co słychać w słodyczach [PODCAST]

Co lada moment będzie widać na półkach ze słodkościami? M.in. poszanowanie praw plantatorów, troskę o planetę i... robaki. Zapraszamy na rozmowy z Millano Group, FC Kopernik i Las Vegan's

Strategie sieci - czym się wyróżnić? [PODCAST]

Spar w Rosji, Trader Joe's w USA czy też tamtejsza Sephora. Jakie pomysły widać w retailu, inne niż przyciąganie tylko najniższymi cenami. O tym wszystkim Olga Sobieraj, która doradza firmom w ich strategiach biznesowych.

Kaufland: co się będzie działo w handlu [PODCAST]

Czy polski klient kupi coś bez promocji-zastanawiamy się z Marcinem Łojewskim, członkiem zarządu Kaufland Polska.

Masło goni olej czyli o drożyźnie [PODCAST]

Rusza koszyk cenowy HandelExtra.pl, Gazeta.pl i CMR. Sprawdzamy ceny w małych sklepach dzień po dniu, transakcja po transakcji.

(Nie)lojalny jak polski konsument w czasach inflacji?

Wszyscy mówią o wyższych wartościach, a liczy się tylko cena - polemikę z tą tezą podejmuje Adam Nowak, global loyalty leader w IKEA. Czy Państwa przekona? Zapraszamy na podcast.

Neutralność klimatyczna: czy to jeszcze chwyta?

Jak to jest, gdy wszyscy mówią, że działają dla środowiska? I jak to jest, gdy producent wieprzowiny zachęca do.... ograniczenia konsumpcji mięsa? Swoimi doświadczeniami dzieli się Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley, który jest właśnie tym producentem.

Roślinnie, czyli jak?

Na wegańskie produkty Polacy wydają już setki milionów. Widać tu już co najmniej jedną niszę, która staje się mainstreamem i ileś kategorii czy subkategorii, które dopiero ruszyły. O trendach, kierunkach i rozwoju - opowiada Bożena Rudaś z NielsenIQ.

Eko: co z tą ceną?

Czy to wysokie ceny zniechęcają do zakupu produktów certyfikowanych? Które pokolenie przyniesie zmianę na tym rynku? Czego potrzebują konsumenci, by kupować ekoprodukty? Opowiadają Kamilla i Marcin Stańczyk z Eco&More.

Konsument coraz bardziej smart

O tym, że Polacy porównują produkty, ceny, promocje wiadomo od zawsze. Ale zachowanie to niesamowicie się wzmacnia, a to jeszcze nie koniec - opowiada Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny GfK.

Pieczywo: liczy się economy i premium

I w chlebie Polacy łakną nowinek i niecodziennych połączeń. Do tego i w pieczywie do odpieku nadchodzi czas marek - przekonuje Karolina Zajezierska, dyrektor komercyjna w Nowel Piekarnia Nowakowski.

NielsenIQ wybrał największych innowatorów FMCG w Polsce

Lada moment poznamy laureatów NielsenIQ Breakthrough Innovation, a co słychać w innowacjach? Jakie trendy zwiastują? Opowiada Marek Rudek, innovation business partner w NielsenIQ.

Zakaz handlu w niedzielę

Uszczelnienia ustawy domagają się związkowcy, bo kolejne sieci handlowe stają się placówkami pocztowymi. O tym, co poszło nie tak z przepisami i co warto zmienić opowiada Alfred Bujara, szef handlowej części NSZZ Solidarność.

Dla połowy Polaków - economy, dla połowy - premium

Do komunikatów reklamowych z powrotem wróciła cena. Ale to tylko jedno obserwowane zjawisko. Jakie ważne zachowania widać na rynku handlowym? Tłumaczą Anna Stawiska, client business partner i Konrad Wacławik, head of retailer services, oboje z NielsenIQ.

To będzie rok promocji i kuszenia konsumentów

Po nietypowym 2020 r. i początku 2021 r. drogerie i sklepy budowlane będą chciały odzyskać klientów, którzy zamiast kupować u nich, robili poszerzone zakupy w supermarketach spożywczych - opowiada Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny GfK.

Frisco.pl o zakupach w internecie

Jacek Palec, prezes Frisco.pl, o tym, jak wygląda spożywczy koszyk zakupowy w e-sklepie, co przyciąga do zakupów internetowych i jak zmieniły się zwyczaje konsumentów.

Pierwszy sklep Lego

Kiedy dokładnie ruszy w Polsce? I co z kolejnymi? A także co z Legolandem w naszym kraju? Oraz na ile dorośli bawią się klockami Lego? Opowiada Beata Kucejko, dyrektor marketingu Lego na Polskę, Ukrainę i Kraje Bałtyckie.

Jaka jest przyszłość sklepów stacjonarnych?

Ile niewykorzystanego potencjału ma jeszcze offline, czego Polacy wciąż kupują więcej z powodu pracy z domu - opowiada Grzegorz Wachowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w RTV Euro AGD.

Marketing ekologiczny w handlu i nie tylko

Który trend będzie królował w kolejnych miesiącach? Ano właśnie marketing ekologiczny, przekonuje nasz gość, Dariusz Chołost, szef Food Research Institute.

Jak się negocjuje kontrakty w czasie pandemii

Marek Moczulski, prezes Unitopu, opowiada jak wyglądają rozmowy na branżowych targach, jak się kontaktować z kupcami, a także - po prostu - jak reagować na przedłużającą się pandemię.

Nowa marka Mlekpolu

Decyzja mleczarskiego giganta o budowie roślinnej linii produktów poruszyła branżę - i tę "zwierzęcą" i tę wegańską. Jakie ma plany? Edmund Borawski, prezes Mlekpolu opowiada w kolejnym z naszych podcastów.

Rozwój hard dyskontów

Słowo tygodnia to hard dyskont - z takim sklepem zadebiutował nowy gracz - Vollmart, za którym stoi znany biznesem, ruszyło też trzecie Mere, swoją wersję konceptu sprzedaży z palet (połączonej z hurtownią) rozwija też Carrefour pod szyldem Supeco.

Roślinnie, drogo i dla młodych?

Przyszedł czas na podcast o wielkim trendzie roślinnym. Trendzie, który właśnie… będzie na koniec modą czy nawykiem? W rozmowie z Maciejem Otrębskim z RoślinnieJemy. Czy wegańskie alternatywy dalej będą znacznie droższe? I czy nie warto "demokratyzować" dostępu do nich?

Lockdown, wizyta w restauracji i zakupy

O luzowaniu obostrzeń od 12 lutego wiedzą już chyba wszyscy. Ale co, gdy pójdziemy do restauracji pomimo obostrzeń? I jak lockdowny zmieniły nasze całoroczne zakupy? Zapraszamy do słuchania.

Handel się (nie) szczepi

Na ile szybko sprzedawcy i kasjerzy zostaną zaszczepieni w innych krajach i jakie ciekawe rozwiązania tam wypracował handel - zapraszamy do słuchania.

Wielkie podwyżki

Nawet 50% wzrost cen napojów zawierających cukier, a to nie koniec. Podwyżki tych kategorii pociągnie za sobą podwyżkę cen innych napojów, bo stworzy silny impuls inflacyjny - przekonuje Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Pomysły na rozwój w 2020 i 2021 [PODCAST]

Zaczynamy serię podsumowań. Jak się działa na rynku spożywczym w roku koronawirusa, nie będąc producentem papieru toaletowego czy makaronu?

Pracownicy i wellbeing [PODCAST]

Customer experience? Safety experience? Już nie tylko - do gry wkracza employee experience.

Niedziela z handlem czy bez?

Jak to jest z niedzielą 6 grudnia i przygotowaniami do handlu? M.in. o tym rozmawiamy z Maciejem Ptaszyńskim, wiceprezesem Polskiej Izby Handlu.

Jak to jest w e-commerce?

Na ile lockdown przyspieszył, a na ile spowolnił zakupy w internecie? Na co zwrócić uwagę, będąc graczem e-commerce? O tym wszystkim Wiktor Pyrzyk, twórca i prezes Plantwear, firmy wyspecjalizowanej w zegarkach, biżuterii i innych akcesoriach z drewna.

Małe sklepy na fali

Co się dzieje w małym handlu? Zyskuje klientów z większymi koszykami. Tomasz Wilkoń, wiceprezes sieci Rabat Detal, o wynikach ankiety zrealizowanej w 1,3 tys. sklepów.

Jak zmieni się handel w kolejnych miesiącach

Na które trendy warto zwrócić uwagę, będąc producentem FMCG, marketerem, detalistą? O tym z Markiem Zachalskim z Centrum Monitorowania Rynku w najnowszym podcaście: Posłuchaj, co w Handlu.

O co chodzi z odpornością - biznesowo i życiowo

Spożywcy i detaliści zachwycili się deklaracją: odporność. Jak to jest ze sprzedażą takich produktów? Jaki ruch widać w takich kategoriach?

Co start-up ma do powiedzenia na rynku FMCG [studium przypadku]

Od specjalizacji do wchodzenia w coraz szersze kategorie - to droga Purelli Superfoods, która po pięciu latach od powstania ma 30 mln zł przychodów i apetyt na dużo więcej. Zapraszamy na podcast z Michałem Czerwińskim, prezesem Purelli z podpowiedziami, jak rozwinąć taki biznes.

Krzysztof Tokarz o pandemii i zmianach w handlu

W najnowszym podcaście: Posłuchaj, co w Handlu, szef Grupy Specjał opowiada o tym, jak zmienia się rynek i jak reaguje na to zarządzana przez niego grupa.

E-commerce, pandemia, wegańskie słodycze

Jak zmienia się rynek i jak zmienia się Wedel- opowiada jego szef, Maciej Herman.

Podatek cukrowy znowu wraca

Na jaki podatek cukrowy jest gotowa zgodzić się branża? I co proponuje zamiast niego? Dlaczego wieszczy bankructwa i to polskich, mniejszych firm? Opowiada Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. Zapraszamy na podcast

Nielsen Breakthrough Innovation czyli o największych innowatorach

Nie tylko największe światowe koncerny zostały czołowymi innowatorami branży FMCG w Polsce. A jest tu o co zabiegać, bo Polacy - na tle innych narodów - upodobali sobie nowinki. Opowiada współautorka raportu Nielsena - Joanna Rogalska.

O mentalnej rozgrzewce przed ważnym biznesowym meczem

Jak po miesiącach pandemii odbudować siły swoje i zespołu. Co się mówi po ważnym meczu, a co przed. W rozmowie z Marcinem Kochanowskim, psychologiem i coachem, który wsparł niejednych mistrzów areny światowej, a swoimi doświadczeniami dzieli się też z biznesem.

Nowe szanse rynkowe, nowe smaki i pomysły na rozwój [PODCAST]

Na ile zainteresowanie lokalnymi biznesami dociera do handlu? Jak na to zapatruje się największy innowator 2019 według Nielsena? O innowacjach i handlu rozmawiamy z Mariuszem Chrobotem z CEDC.

E-commerce, zakupy bez płacenia i handel, który nigdy nie umrze

Ogromny wzrost e-commerce to prawda czy manipulacja? Jakie zmiany nas czekają? Czy chętniej kupujemy bez płacenia od razu, a więc na zapas? O tym wszystkim Radosław Nawrocki, twórca PayPo.

Chińscy inwestorzy nadciągają do restauracji w Europie

Co zmieniło się po dwóch miesiącach po zniesieniu lockdownu w Chinach? I czy Chińczycy zaczną masowo przejmować polskie firmy? A także o chińskich planach stworzenia silnego gracza gastronomicznego w Europie opowiada Bartosz Ziółek z Amber Global Consulting.

Innowacje: sukcesy i porażki, a raczej - wiele porażek i sukces

Jak nie dołączyć do wielkiego grona tych, których nowe produkty się nie sprzedają? Marek Rudek z Nielsena w rozmowie o tym, czego się wystrzegać, a na co postawić wprowadzając innowacje.

"Customer experience" po koronawirusie

Szymon Mordasiewicz z GfK o tym, jak zmienić sklep i produkty pod konsumenta, który doświadczył czasów koronawirusa i o tym jak zmieniły się trendy w handlu, a także handlowe podsumowanie tygodnia.

Klienci wrócili do galerii

Ruch w niektórych centrach handlowych wygląda obiecująco, zaś z Radosławem Knapem z PRCH podsumowujemy pierwszy "odmrożony" tydzień w handlu

Pierwsze sklepy ruszyły

Wielki powrót do sklepów, czyli podsumowanie handlowe tygodnia i spojrzenie na pierwsze dni otwarć w CCC, LPP. A także - co dalej ze spożywczym e-commerce i działaniami Lidla czy Biedronki tłumaczy Łukasz Wachełko z Wood&Company.

Odmrażanie gospodarki: odliczanie trwa

W oczekiwaniu na odmrażanie gospodarki - podsumowanie handlowego tygodnia i rozmowa z Robertem Krzakiem z EY m.in. o tym, jak to jest, gdy z powrotem otwierają się sklepy.

O relaunchu marek i produktów po koronawirusie

Jak za kilka tygodni wszystkie produkty będą tak naprawdę od nowa wchodziły na rynek i dlaczego milczenie to zła strategia - opowiada Jacek Sadowski z Demo Effective Launching.

"Nowi" pracownicy i konsumenci: jak nas zmienia koronawirus

Podsumowanie handlowego tygodnia i o tym, jak zmieniamy się jako pracownicy i konsumenci w czasach pandemii, czyli o opuszczaniu telekonferencji i tym, dlaczego wrócimy chętnie do stacjonarnych sklepów - prosto z USA Dariusz Jemielniak, który jest profesorem wizytującym w MIT.

Słodkie trendy z kraju i ze świata

Marek Moczulski z Unitopu i Robert Okoński z Wawelu w podsumowaniu największych targów słodyczy i tego, co dzieje się na krajowym rynku, czyli o trendach w branży spożywczej i handlu.

Jak wygląda handel w Chinach po koronawirusie

Chiński rynek powstaje, co warto, by i nas napawało nadzieją. O chińskich rozwiązaniach opowiada Bartosz Ziółek z Amber Global Consulting, który wprowadził szereg firm i marek na tamtejszy rynek.

O żywności "bez" i "z" oraz prowadzeniu sieci handlowej

W kolejnym podcaście nasi goście zdradzają m.in. tajniki skutecznej walki z konkurencją i omawiają najnowsze trendy w wybranych kategoriach FMCG. Wśród nich m.in. Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności i Bartłomiej Morzycki z Browarów Polskich.

O świętach teraz, a o handlu w bliższej i dalszej przyszłości

O tym jak zmienia się nasza konsumpcja i na co warto zwrócić uwagę, prowadząc sklep, dyskutujemy m.in. z Jarosławem Sokolnickim z Microsoft, Moniką Dyrdą z Nielsena i Szymonem Mordasiewiczem z GfK.

Pierwszy podcast Handlu

Posłuchaj, co w Handlu! W podcastowym debiucie zapraszamy Was do posłuchania głosów redakcji, które opowiadają o treściach z najnowszego wydania Handlu.