Nextdayweek

Next DAY WEEK

Neutralność klimatyczna: czy to jeszcze chwyta?

Jak to jest, gdy wszyscy mówią, że działają dla środowiska? I jak to jest, gdy producent wieprzowiny zachęca do.... ograniczenia konsumpcji mięsa? Swoimi doświadczeniami dzieli się Paweł Nowak, dyrektor zarządzający Goodvalley, który jest właśnie tym producentem.

W stronę neutralności: drony, refillomaty, drugi obieg

Handel i producenci ogłaszają kolejne inicjatywy mające ograniczyć ich negatywny wpływ na środowisko. Do neutralności klimatycznej zarówno im, jak i całej gospodarce jednak daleko. Oczywiście z drobnymi wyjątkami.

Nowoczesny OOH opdowiedzią na wyzwania klimatyczne

Nowoczesne technologie mogą zmienić OOH w medium ekologiczne, ale także tradycyjny outdoor może być bardziej eko.

Rozwiązania eko w sekotrze B2B [PODCAST]

Polityka CSR może objąć wiele obszarów firmy, co pokazuje przykład firmy Raben.

Jesteśmy pierwsi, pójdą za nami następni

- Wiele dużych firm ogłasza, że są neutralne, ale osiągają to wyłącznie kompensacją. Takie działanie na zasadzie “najpierw nabrudzę, a potem posprzątam" jest drogą na skróty, często typowy greenwashing. Nam chodzi bardziej o strukturalną zmianę - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.

Biznes bardziej zrównoważony i bardziej "zielony"

- L’Oréal od ponad dekady realizuje strategię zrównoważonego rozwoju. Kierunek transformacji dotyczy całej firmy, ale dziś flagową marką jest Garnier, w ramach której część zobowiązań jest już wdrożona - mówi Katarzyna Chaber-Osińska, sustaintabiliy director, L’Oréal Polska i kraje bałtyckie.

Czy plastik jest zły?

Nie wszystkie negatywne opinie o plastiku są prawdziwe - uważa a Monika Rosłon, dyrektor handlowa firmy Pakmar.

Opakowanie przyszłości

Czy jest z glonów czy z plastiku z recyklingu? A może w ogóle przyszłość opakowania to... brak opakowania?

Co z tym opakowaniem?

Rozwój e-commerce i pewnego stylu życia zwiększył popyt na opakowania i różne rodzaje wypełniaczy. Te ostatnie to jednak duża uciążliwość wskazywana przez odbiorców paczek. Który kierunek obiorą więc producenci i handel?

Koniec papierowego kubka jest bliski? [PODCAST]

Ekologia coraz mocniej oddziałuje na wszystkie sfery życia i powoli wkracza także tam, gdzie jeszcze nie tak dawno w ogóle o niej nie myślano - do kawiarni, restauracji, barów. Jak ekologicznie prowadzić gastronomię? Rozmawiamy o tym z Krzysztofem Rzymanem, właścicielem kawiarni STOR w Warszawie.

Co zmieniła pandemia na rynku opakowań w branży HoReCa?

Jako ludzkość musimy radykalnie zmienić swoje podejście do kwestii wykorzystania plastiku. Ogromne zmiany powinny dokonać się także w gastronomii. Pandemia Covid-19 pokazała, że globalne przeobrażenie rynku tworzyw sztucznych jest konieczne. Czy to początek rewolucji?