Next Day Studio

Next DAY Studio

Co tydzień, w każdą listopadową środę, omawiamy jedną z kluczowych zmian zachodzących na rynkach retailu, HoReCa i marketingowym. Tydzień z daną zmianą oznaczony jest hasłem przewodnim, które wraz z ekspertami, badaczami i rynkowymi graczami rozkładamy na czynniki pierwsze. Wszystko po to, aby uzyskać 360-stopniowe spojrzenie na konsumenta – jego zachowania, nawyki, sposób spędzania czasu, styl życia, potrzeby, obawy czy pragnienia.

Nowi konsumenci, pracownicy i pracodawcy

Ukraińcy zmieniają w Polsce oblicze handlu w różnorakich obszarach. I to oni odpowiadają za wzrost w wielu kategoriach.

Dokąd idziesz, branżo roślinna? [FELIETON]

Roślinne portfolio chce mieć teraz prawie każdy producent, a wegańską/wegetariańską półkę - każdy detalista. Ale co będzie dalej?

W stronę neutralności klimatycznej

- W ostatnich latach zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania firm kwestiami ochrony środowiska we wszystkich segmentach rynku. Przy wyborze produktów klienci zwracają uwagę na ich wydajność i skład - Wojciech Nizio, regional brand activation manager, Tork.

Wege ma coraz więcej miejsca na półce [ANALIZA]

Roślinna transformacja mimo inflacji i rosnących cen już się nie zatrzyma ani nie cofnie - wieszczą producenci i analitycy. Silnie na nią oddziałują świadomi konsumenci. Głównym segmentem plant based jest zamiennik mleka. Jego sprzedaż to prawie 60% zakupów kategorii w ujęciu wartościowym.

Konsument, który żyje w poczuciu zagrożenia: jak z nim rozmawiać? [PODCAST]

Jak zmieniają się konsumenci i jak zmieniają się producenci? Jak obie te grupy odczuwają niepokoje i jak warto reagować - opowiada Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlu, Mlekpol.

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego batonu, napoju czy przekąski oznacza pokazanie stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.

Strategie sieci - czym się wyróżnić? [PODCAST]

Spar w Rosji, Trader Joe's w USA czy też tamtejsza Sephora. Jakie pomysły widać w retailu, inne niż przyciąganie tylko najniższymi cenami. O tym wszystkim Olga Sobieraj, która doradza firmom w ich strategiach biznesowych.

Nowy rodzaj żółtej cenówki, czyli strategia marketingowa w czasach inflacji

O tym, że inflacja osiągnęła poziom najwyższy od 1997 r., nie trzeba nikogo przekonywać. Symptomy trudnej sytuacji gospodarczej są widoczne na każdym kroku, na co świat marketingu nie może pozostać obojętny.

Kryzys 2.0: Optymalizować, zwiększać efektywność, oszczędzać, ale jak?

Wyłączone szyldy, skrócone godziny pracy, kurtyny, ale przede wszystkim edukacja pracowników. To sposoby płynące z krajowego i światowego rynku, dzięki którym zużycie energii czy gazu może spaść.

Kryzys 2.0 i konsument, który przelicza: jak go zachęcić do marki? [PODCAST]

Czego potrzebuje teraz konsument? Czy zmieniać portfolio? Jak się z nim komunikować? Czy to jest moment na wprowadzanie nowości? Opowiada Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.

Kryzys 2.0. Inflacja hamuje apetyty konsumentów polskiej gastronomii. Jak bardzo? [BADANIE I RAPORT]

Rosnące koszty życia zmuszają Polaków do rozważnego gospodarowania finansami. Jak z powodu inflacji zmieniła się siła nabywcza konsumenta gastronomii? Czy w kryzysie luksusowe restauracje mają jeszcze rację bytu? Oto wyniki badania, które przeprowadził dla nas ogólnopolski panel badawczy Ariadna.