Kontakt:

roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
HANDEL
3 (389) 2023-03-10
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
10. HANDEL EXTRA
14, 18. ANALIZA
20, 22. FELIETON
24. ROZMOWA MIESIĄCA „HANDLU”
HANDEL
34. HANDEL JUTRA
6. SKLEP
41. GŁOS BRANŻY
44. E-HANDEL
Z PRAKTYKI
45. PANI KATARZYNO
46. WYPOSAŻENIE
NA PÓŁCE
50. ZIELONA PÓŁKA
52. LODY
56. ROZMOWA
57. CO NOWEGO
DLA ZWIERZĄT
RAPORT – WIELKANOC
HANDEL RETRO

Portal handelextra.pl tworzony jest przez dziennikarzy czasopisma Handel.
Michalina Szczepańska (redaktor naczelna czasopisma Handel), Małgorzata Hnat (dziennikarz), Ilona Mrozowska (redaktor naczelna portalu handelextra.pl), Katarzyna Pierzchała (dziennikarz), Joanna Hamdan (dziennikarz).

Najnowsze wydania

W numerze między innymi:
• Trzeba trzymać rękę na pulsie. Bezpośrednie relacje są na wagę złota – zarówno między detalistami i producentami, jak i między właścicielami sklepu i ich pracownikami. Dlatego staram się być w każdej mojej Chacie codziennie, choćby na 15 minut – mówi Iwona Matuszak, właścicielka czterech sklepów działających w sieci Chata Polska.
• Koszyk cen HandluExtra: masło zaczyna tanieć? Poza masłem warto zacząć przyglądać się jajom, choć z innego powodu. Oto nasz comiesięczny raport z paragonów.
• Rabat Detal o obniżkach i inwestycjach. Jak obniżki, to temperatury w sklepie, a jak inwestycje – to w panele lub pompy ciepła. Właściciele sklepów zrzeszonych w Rabat Detal ujawniają nam m.in. swoje sposoby na rosnące ceny prądu i gazu.
• Aldi vis-à-vis Lidla. Kto wygrywa starcie? W podwarszawskim Legionowie 29 grudnia otworzył się jedyny w tym mieście sklep Aldi, dokładnie naprzeciwko Lidla. Po ponad miesiącu od otwarcia sprawdzamy, czy wzbudził zainteresowanie mieszkańców i czy stanowi dla Lidla realną konkurencję?
• Koszty nieobecności pracowników. Wysoka zachorowalność m.in. na grypę generuje ostatnio dużą liczbę zwolnień lekarskich pracowników. Dociekamy więc, czy firmy mogą się przed tym uchronić przed kolejnym szczytem chorobowym?
• Do biegu, gotowi, start! Wielkimi krokami zbliża się najlepszy sprzedażowo okres dla lodów impulsowych. Ważna jest nie tylko ich oferta, ale także sposób przechowywania, w tym szerokie spektrum materiałów POS: cenniki, plansze, ulotki, naklejki na zamrażarki.
124 strony o handlu

NIE TYLKO NAJWIĘKSI MOGĄ SOBIE POZWOLIĆ NA UŻYWANIE NOWOCZESNYCH NARZĘDZI POZYSKIWANIA KLIENTÓW. Pokazuje to bohaterka naszej okładki. Prowadzi cztery sklepy pod szyldem Chaty Polskiej i wiele wskazuje, że będzie jednym z pierwszych detalistów, którzy zbudują swoją obecność… na TikToku. – Myślę o założeniu profilu na TikToku. Rozmawiałam już nawet o tym z siostrzenicą, która chętnie go poprowadzi i będzie promować tam m.in. nasze gazetki. Myślę, że niedługo ruszymy z tym projektem – mówi. Dlaczego? Tłumaczy, że obecnie niezbędne jest w handlu pokazywanie się na wielu polach, takich jak billboardy, plakaty, gazetki, uczestnictwo w różnych imprezach, w tym charytatywnych i właśnie w mediach społecznościowych.
Tymczasem my w internecie mamy konkurs – zróbcie sobie zdjęcie na tle działu, który najlepiej rotuje w Państwa sklepie, wyślijcie nam poprzez formularz konkursowy www.formularze.media.com.pl/konkurs-handlu (szczegóły też na str. 77 i 111). Redakcyjne jury wybierze zwycięzcę, który spędzi trzy dni w Lemon Resort Spa w pokoju premium. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że to początek serii konkursów, które dla Państwa przygotowaliśmy w tym szczególnym roku, w którym obchodzimy 30-lecie naszego tytułu. I historycznie, tak jak poprzednio, sięgamy do wydania „Handlu”, tym razem sprzed 29 lat, w ramach rubryki „Handlu retro”. Znowu można powiedzieć: wyzwania te same, rozwiązania natomiast inne.
Wracając jednak do tego, co dzieje się w handlu w obecnej codziennej, sklepowej rzeczywistości: masło zaczęło tanieć. Warto też przyjrzeć się innym kategoriom, o czym w comiesięcznym podsumowaniu cen z paragonów, czyli naszym Koszyku cen.
Tym razem też, trochę przekornie, udaliśmy się, żeby dokładnie obejrzeć sklep Aldi w Legionowie. Dlaczego opisujemy dyskont? Ku inspiracji, ale też by sprawdzić, jak chce pozyskiwać klientów w okolicy, w której dokładnie naprzeciwko ma Lidla, a około 800 m dalej działa Biedronka. Można spodziewać się więc ostrej konkurencji na promocje, a może i asortyment? O tym, jaki rodzaj promocji widać obecnie w strategii dyskontów, piszemy też w jednym z felietonów. Pokazujemy równocześnie, czym od nich mogą odróżnić się inne sklepy. A naprawdę mają czym.
W wydaniu pytamy też branżę o to, czy franczyza powinna być regulowana. Odpowiedzi w Głosie branży. Sprawdzamy również opcje dla tych, którzy chcą w sklepie wypiekać/odpiekać pieczywo. Radzimy, jak przygotować się do sezonu lodowego, bo to już ten czas, by o tym pomyśleć. Jednocześnie to także moment na przemyślenie zatowarowania na Wielkanoc: jak zmieniają się wtedy zachowania konsumentów, na które kategorie warto zwrócić szczególną uwagę, co przygotowali producenci – o tym w świątecznym raporcie.
redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Dostępna przestrzeń reklamowa
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej. -
Stopka magazynu