Kontakt:

roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
HANDEL
9 (374) 2021-9
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
10. HANDEL EXTRA
16, 20. ANALIZA
22. FELIETON
24. ROZMOWA MIESIĄCA „HANDLU”
HANDEL
32. HANDEL JUTRA
34. ROZMOWA
38. SKLEP
42. GŁOS BRANŻY
44. E-HANDEL
NA PÓŁCE
46. ZIELONA PÓŁKA
48. NAPOJE ROŚLINNE
50. NAPOJE ENERGETYCZNE
52. PREMIERY
56. PROMOCJE
DROGERIA
57. PREMIERY
60. ŚRODKI DO TOALET
63. KOSMETYKI DLA DZIECI
RAPORT – JESIEŃ
DLA ZWIERZĄT
Z PRAKTYKI
99. PANI KATARZYNO
100. WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
104. FINANSE I UBEZPIECZENIA
106. MOTORYZACJA
WOKÓŁ HANDLU
110. WYDARZENIA
CZAS WOLNY
114. MARKI W REKLAMIE, PRZEPISY

Portal handelextra.pl tworzony jest przez dziennikarzy czasopisma Handel.
Michalina Szczepańska (redaktor naczelna czasopisma Handel), Małgorzata Hnat (dziennikarz), Ilona Mrozowska (redaktor naczelna portalu handelextra.pl), Katarzyna Pierzchała (dziennikarz), Joanna Hamdan (dziennikarz).

Najnowsze wydania

W numerze między innymi:
- Synergia jest moim paliwem napędowym. Formuła Muszkieterów polegająca na połączeniu sklepów, stacji paliw czy myjni świetnie się sprawdza również u mnie w Śremie – przyznaje Krzysztof Gapys, członek zarządu Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Intermarché w Śremie i jednego w Gostyniu oraz czterech stacji paliw Intermarché.
- Co w handlu piszczy. Najważniejsze wydarzenia ostatnich miesięcy okiem ekspertów firmy Colliers, czyli przybywa małych parków handlowych, a w nich największych marek, otwierają się outlety, a miasta zapoznają się z dark stores.
- O przyszłości sklepów i piwa. W FMCG można kreować innowacje, tworzyć ciekawą komunikację, ale jeżeli produkt nie smakuje, to nie osiągnie sukcesu. Zmieniają się też trendy. Pokolenie Z traktuje umiarkowaną konsumpcję jako rzecz naturalną – opowiada Izabela Głodek, wiceprezes ds. marketingu w Carlsberg Polska.
- Nowa marka, dawna jakość. Produkty niemarkowe, niskie ceny, oszczędności na opakowaniach jednostkowych, sprzedaż w głównej mierze z palet – czy te cechy spowodują, że Polacy polubią formułę harddyskontu, którą oferuje Mere?
- Czwarta fala za rogiem. To, że ona przyjdzie, raczej nikt nie ma już wątpliwości. Otwarta pozostaje jedynie kwestia, jak handel sobie z nią poradzi.
- Kto ustala cenę papierosów. I czy można sprzedawać papierosy po cenie wyższej niż wydrukowana na opakowaniu? Mierzymy się z pytaniami dotyczącymi zbytu tej jednej z najpopularniejszych kategorii w większości sklepów.
116 stron o handlu

A MOŻE RACZEJ JAK PRODUCENCI, DETALIŚCI – I JAKO PROFESJONALIŚCI, I JAKO KONSUMENCI – MOGĄ WPŁYNĄĆ NA TO, CO PRZYNIESIE?
Na handel można patrzeć przez tzw. twarde (tj. statystyczne, historyczne) dane i tych u nas nie brakuje – na kilkudziesięciu stronach pokazujemy, co dzieje się w koszyku spożywczym jesienią – jak Polacy wracają do kupowania mąki, jajek, konkretnych alkoholi czy… sprzątania. I są to w znaczącym stopniu niezmienne zachowania, które warto znać, by na nie odpowiednim asortymentem odpowiedzieć. Tu służą Państwu współpracujący z nami eksperci NielsenIQ, GfK i CMR m.in. w raporcie „Jesień”.
Na handel można też patrzeć poprzez to, co robią i jakie spostrzeżenia mają ci, którzy rozwijają sprzedaż. I tak, Krzysztof Gapys, bohater naszej okładki, chwali sobie połączenie supermarketów ze stacjami benzynowymi i myjniami. Usługą drive jego sklepy wyróżniały się już pięć lat temu. Oferuje w nich też usługi pocztowe, produkuje na potrzeby placówek wędliny czy wyroby garmażeryjne. Co i jak działa? Zapraszam do lektury wywiadu.
A jak wywołuje się poruszenie na półce z piwami i jak branżę zmienia pokolenie Z, a więc najmłodsi dorośli? O tym już opowiada Izabela Głodek, wiceprezeska ds. marketingu w Carlsberg Polska. Ten wywiad to też jedno z miejsc w naszym miesięczniku, w którym widać, co będzie się działo w perspektywie dłuższej niż jesień, tj. jakie trendy zostaną na dłużej i się umocnią. Na nie przeznaczamy też stałą rubrykę Handel jutra.
Nie byłoby nas, gdyby nie Państwo, nasi Czytelnicy. Cieszą nas więc kolejne spływające zapytania czy prośby o interwencje. Jak ta z pytaniem o nadrukowaną cenę na paczce papierosów. Kto ją ustala i jak to jest ze zmienianiem jej? To już w: Pani Katarzyno. Wiemy też, że inwestują Państwo w wystrój i mniejsze bądź większe zmiany w wyposażeniu Waszych sklepów. Co i jak warto zrobić? Opowiadają znawcy tematu w Wyposażeniu i Technologiach.
Zachęcamy do czytania i do zobaczenia (w tej formie) za miesiąc, a codziennie na stronach handelextra.pl.
redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Dostępna przestrzeń reklamowa
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej. -
Stopka magazynu