Kontakt:

roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
HANDEL
2 (368) 2021-2
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. HANDEL EXTRA
16, 18, 20. ANALIZY
22. FELIETON
24. ROZMOWA MIESIĄCA
HANDEL
31. HANDEL JUTRA
32. ROZMOWA
34. SKLEP
36. E-HANDEL
37. GŁOS BRANŻY
NA PÓŁCE
40. ZIELONA PÓŁKA
41. PRODUKTY ORIENTALNE
44. MROŻONKI
48. NAPOJE GAZOWANE
52. ENERGETYKI
54. WALENTYNKI I DZIEŃ KOBIET
62. PREMIERY
65. PROMOCJE
DROGERIA
66. DROGERYJNA PÓŁKA
67. PREMIERY
RAPORT – NABIAŁ
DLA ZWIERZĄT
Z PRAKTYKI
80. PANI KATARZYNO
81. 5 KROKÓW DO...
82. WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
84. MOTORYZACJA
86. FINANSE I UBEZPIECZENIA
89. W SKLEPIE Z...
CZAS WOLNY
90. MARKI W REKLAMIE, PRZEPISY

Portal handelextra.pl tworzony jest przez dziennikarzy czasopisma Handel.
Michalina Szczepańska (redaktor naczelna czasopisma Handel), Magdalena Weiss (dziennikarz), Ilona Mrozowska (redaktor naczelna portalu handelextra.pl), Katarzyna Pierzchała (dziennikarz), Joanna Hamdan (dziennikarz).

Najnowsze wydania

W numerze między innymi:
- POHiD: to będzie ekstremalnie ciężki rok. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, w rozmowie z „Handlem” przypomina, że branża FMCG już podlega 20 obciążeniom fiskalnym, a z początkiem 2021 r. weszły w życie kolejne.
- CMR: świąteczne zakupy i podobne, i inne niż te sprzed pandemii. Jak wyglądała wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych w dwóch ostatnich tygodniach grudnia 2020 r.? Widać tu jedną zasadniczą różnicę względem 2019 r.
- Najważniejsze zjawiska w handlu w 2020 r. według Nielsena. Jest kilka zaskoczeń i zmian kierunków rozwoju. Małe miasta, nowości w czasach pandemii, produkty do koloryzacji – m.in. na to warto zwrócić uwagę.
- Na posterunku lokalności. Tak można określić działalność warszawskiej sieci DH Tarchomin. Jak funkcjonować wśród wszechobecnych dyskontów i jak uruchomić e-sklep, będąc małą siecią lokalnych sklepów – tłumaczą jej właściciele Małgorzata Tuzinowska i Arkadiusz Kozicki.
- Roślinnie, czysto i z konkretnymi węglowodanami. Trendy w odwrocie i trendy na horyzoncie – Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, opowiada, na które składniki produktów spożywczych rośnie popyt, a więc i wysypu produktów o jakich właściwościach należy spodziewać się na półkach.
- Powrót rynku pracodawcy? Jest lepiej niż rok temu, kiedy pracownicy byli na wagę złota, ale tzw. dyktat pracodawców to też stwierdzenie na wyrost – uważają nasi eksperci, mający wieloletnie doświadczenia w prowadzeniu sklepów.
92 strony o handlu

U NAS RÓWNIEŻ ICH NIE BRAKUJE. W roli felietonisty „Handlu” debiutuje w tym wydaniu Tomasz Wygnański, redaktor naczelny naszego siostrzanego tytułu – „Media Marketing Polska”, w którym to znajdą Państwo m.in. różne informacje o produktach FMCG i handlu, ale od strony komunikacji. Tomek podejmuje się w swoim felietonie krytyki, a jakże (!), programów lojalnościowych serwowanych polskim konsumentom przez polskie sieci handlowe. Co rzeczywiście jest kuszące i skłoni do lojalności? Zapraszam do lektury.
To nie koniec nowości. Od tego numeru jeszcze dokładamy stron z kolejnymi analizami, żeby pokazać, jak zmienia się rynek. I tak dowiedzą się z nich Państwo m.in., że Polska znalazła się wśród trzech państw, których konsumenci najczęściej deklarowali wzrost zakupów i konsumpcji owoców, nabiału oraz ziół i przypraw; jak wyglądała sprzedaż bożonarodzeniowa w tym roku i które najważniejsze zjawiska zdominowały ostatnie miesiące i zostaną z nami na dłużej.
Nowy rok to też nowe obciążenia dla handlu, przypomina w rozmowie z nami prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największe sieci handlowe. Wśród kolejnych opłat i podatków wymienia m.in. podatek handlowy, opłatę mocową, cukrową i od małpek, podatek od plastiku, podatek od śladu węglowego, podatek od transakcji finansowych.
Jak na te i inne „nowości”, jakie przynosi kolejny rok, odpowiadają mniejsi gracze? Przyznają, że przeszkadzają im wiecznie zmieniające się przepisy. Jednocześnie zakładają gildie, konkurują dzielnie z dyskontami i prezentują nie całkiem nowe, choć niewątpliwie nowatorskie podejście w kilku kwestiach. Tacy są bohaterowie naszej okładki – postawili na połączenie marki własnej i hiperlokalności – i tak oferują w swoich asortymencie produkty pod marką Tarchomińskie – wytwarzane lokalnie na ich zlecenie zupy, piwo i alkohol mocny, a do tego zestawu będą dołączać linię wędlin.
My do naszych comiesięcznych raportów dokładamy tym razem dane o zmieniających się kategoriach nabiałowych – jakie nowości produktowe się tu pojawią, na co warto zwrócić uwagę. Do tego sezonowo patrzymy na najbliższe okazje do świętowania – walentynki i Dzień Kobiet.
Zachęcam do lektury i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.
redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Dostępna przestrzeń reklamowa
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej. -
Stopka magazynu