Kontakt:

roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
HANDEL
9 (364) 2020-9
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
10. HANDEL EXTRA
16, 22. ANALIZA
26. ROZMOWA MIESIĄCA
HANDEL
30. HANDEL JUTRA
32, 34. ROZMOWA
36. SKLEP
38. E-HANDEL
40. GŁOS BRANŻY
NA PÓŁCE
44. ROZMOWA
45. ZIELONA PÓŁKA
48. NAPOJE ROŚLINNE
52. ENERGETYKI
56. 5 CIEKAWOSTEK O...
58. PREMIERY
61. PROMOCJE
DROGERIA
62. WKŁADKI, PODPASKI, TAMPONY
64. PRODUKTY DO SPRZĄTANIA KUCHNI
69. 5 KROKÓW DO...
70. PREMIERY
RAPORT – JESIEŃ DLA ZWIERZĄT
Z PRAKTYKI
96. PANI KATARZYNO
97. WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
98. FINANSE I UBEZPIECZENIA
100. MOTORYZACJA
WOKÓŁ HANDLU
103. WYDARZENIA
CZAS WOLNY
106. MARKI W REKLAMIE, PRZEPISY

Portal handelextra.pl tworzony jest przez dziennikarzy czasopisma Handel.
Michalina Szczepańska (redaktor naczelna czasopisma Handel), Magdalena Weiss (dziennikarz), Ilona Mrozowska (redaktor naczelna portalu handelextra.pl), Katarzyna Pierzchała (dziennikarz), Joanna Hamdan (dziennikarz).

Najnowsze wydania

W numerze między innymi:
- Maseczki w sklepach i nie tylko, po nowemu. Czy astma to wciąż powód do niezakładania maseczki, czym różni się powiat żółty od czerwonego – te i wiele innych wątpliwości specjalnie dla nas rozwiewa Magdalena Bilicka, specjalista w kancelarii prawnej Grant Thornton.
- Franczyza to tlen dla handlu. Każda z naszych sieci ma bardzo duże perspektywy rozwoju – uważa Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, którego udało nam się namówić na analizę polskiego rynku handlowego.
- Otwarci na nowości i trwałą zmianę nawyków. Konsumenci teraz częściej sprzątają, piorą itd., więc część kategorii dostała kolejny impuls do wzrostu – opowiada Veli Dincel, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości w Henkel Polska.
- Nowe rozdanie. Przed pandemią masowy zakup żywności przez internet był raczej pieśnią przyszłości niż standardem, a i prognozy co do rozwoju tej formy sprzedaży nie napawały optymizmem. COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe konsumentów. Czy na trwałe?
- Koronawirus a handel na wakacjach. Wakacje za nami, Polacy odpoczywali głównie w kraju. Spytaliśmy więc detalistów z Pomorza, Małopolski i Podkarpacia, czy zauważyli sezonowy „najazd” klientów na sklepy w miejscowościach turystycznych.
- Muzyka w sklepie: obniżanie opłat. Obroty spadły mi w ostatnich miesiącach o jedną trzecią. Nie mam z czego płacić praw autorskich za muzykę puszczaną w sklepie. Czy jest sposób na ominięcie lub choćby obniżenie tych wydatków? – pyta pani Paulina, detalistka z Kujaw.
108 stron o handlu

PANDEMIA JAKO IMPULS DO WZROSTU I ROZWOJU. TO MOTYW POWTARZAJĄCY SIĘ W KILKU ARTYKUŁACH, KTÓRE PRZYGOTOWALIŚMY DLA PAŃSTWA W TYM WYDANIU HANDLU.
– Pandemia nie pokrzyżowała naszych planów, a powiedziałbym nawet, że je przyspieszyła. Handel tradycyjny w początkowym okresie odnotował bardzo duże wzrosty, teraz sytuacja wróciła do poziomów sprzed pandemii. Sklepy tradycyjne chętnie zapisują się do formatów naszych franczyz – mówi Krzysztof Tokarz, szef Grupy Specjał.
– Jako branża nie jesteśmy aż tak doświadczeni jak inne sektory. Widzimy wręcz wzrost popytu w części kategorii – tzn. konsumenci częściej sprzątają, piorą, podwyższyli standardy higieny itd., a to oznacza częstszy zakup chemii gospodarczej. Choć i tak na przestrzeni lat częstotliwość tych aktywności rosła, teraz zyskała dodatkowy impuls – wtóruje mu Veli Dincel, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości, Henkel Polska.
To oczywiście fragment tego, co dzieje się na rynku, ale fragment jak najbardziej pozytywny i dla pozostałych jego części: rozwój jednych będzie przecież oznaczał inwestycje, zatrudnianie itd., a więc i zarabianie, a zatem popyt na kolejne produkty i usługi, być może dostarczone właśnie przez tę część rynku, która „nie miała szczęścia” znaleźć się po tej pierwszej stronie.
Bo rozwój e-commerce i przekształcenie charakteru niektórych sklepów stacjonarnych – o których piszą w różnych scenariuszach w „Handlu jutra” eksperci GfK – to, jak opowiada Krzysztof Wygryzowski, prezes spółki Wanzl w Polsce, konieczność wyposażenia handlu internetowego, czyli sprzedawania np. zamiast wózków sklepowych kontenerów i systemów technicznych oraz technologicznych do obsługi e-zamówień. A mówi to nie kto inny, ale prezes firmy, która właśnie na wózkach widłowych wyrosła.
Na zmiany w asortymencie, ale tym spożywczym, przeznaczamy strony raportu Jesień: producenci przygotowali się bowiem do tych pierwszych, tak nietypowych miesięcy po wakacjach. Czego się spodziewają, jak na to odpowiadają – zapraszam do lektury.
Dziękuję, że jesteście z nami – zachęcam do sięgania również po nasze materiały dziennikarskie w formie elektronicznej – zaglądania na portal portal handelextra.pl i słuchania naszych podcastów – na portalu i w większości aplikacji podcastowych: Posłuchaj, co w Handlu.
redaktor naczelna
miesięcznika „Handel”
Michalina Szczepańska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Dostępna przestrzeń reklamowa
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej. -
Stopka magazynu