
roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
HANDEL
11 (346) 2018-11
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. Przewodnik.
19. Temat numeru.

Portal handelextra.pl tworzony jest przez dziennikarzy czasopisma „Handel”.
Barbara Mikusińska (redaktor naczelna czasopisma „Handel”), Magdalena Weiss (dziennikarz), Ilona Mrozowska (redaktor naczelna portalu „handelextra.pl”), Katarzyna Pierzchała (dziennikarz), Joanna Hamdan (dziennikarz).

Najnowsze wydania

- Rynek nie znosi próźni. - Jeśli producent kieruje sprzedaż tylko do dyskontów, to szybko pojawią się inni, którzy trafią ze swoimi produktami do sklepów osedlowych, blisko konsumentów - mówi Pedro Martinho, czlonek zarządu Grupy Eurocash.
- Żniwa pod choinką. Przygotowania do Bożego Narodzenia rozpoczęły się już w sklapach na dobre. Detaliści wieloma zabiegami starają się wypracować większe obroty, choć nie spodziewają się już tak wysokich jak jeszcze kilka lat temu.
- Procenty kontra paragrafy. Mijający rok był trudny dla sklepów alkoholowych. Przybywa obostrzeń prawnych, zmienia się rynek i oczekiwania konsumentów.
- Najmłodsze dziecko Tesco. Jeden z największych detalistów świata - Tesco - uruchomił dyskont, tajną broń przeciw Lidlowi i Aldiemu.
- Sklep, jakiego jeszcze nie ma. "Sklep jutra" to wizja tego, jaka bedzie w najbliższej przyszłości Żabka i w jakim kierunku może rozwijać się format convenience.
130 stron

25 listopada br. wchodzi w życie Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej, określana jako ustawa o sukcesji firm. Zakłada ona, że po śmierci właściciela firma będzie mogła zachować pracowników, NIP i ciągłość rozliczeń podatkowych, możliwe będzie wykonywanie też koncesji czy zezwoleń uzyskanych przez przedsiębiorcę, a także zawartych przez niego kontraktów handlowych.
To pierwsza tego typu regulacja w Polsce, bardzo istotna również z punktu widzenia branży handlowej, ponieważ detaliści, którzy zakładali firmy w pierwszych latach transformacji ustrojowej, dziś zbliżają się do wieku emerytalnego lub już go osiągnęli. Szczegóły zdradza Katarzyna Pierzchała w artykule pt. „Nachodzi tsunami sukcesji” (str. 19). Równie szczegółowo Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, wykłada w rozmowie z Barbarą Mikusińską-Ozdobińską, dlaczego producenci powinni doceniać lokalne placówki, a nie od nich uciekać. Właśnie brak woli współpracy ze strony bardzo znanego (i dużego) producenta czekolady sprawił, że Eurocash przestał oferować jego produkty. – Misją Grupy Eurocash jest wspieranie polskich niezależnych przedsiębiorców i dlatego zdecydowaliśmy się na taki krok – wyjaśnił Pedro Martinho. Całą rozmowę pt. „Rynek nie znosi próżni” można przeczytać na str. 26. Tytuł ten jest jak najbardziej adekwatny także w kontekście sklepów alkoholowych, którym przyszło się zmierzyć nie tylko z nowymi obostrzeniami prawnymi, ale też zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów. Jakimi? Odpowiedź w artykule pt. „Procenty kontra paragrafy”.
W przedostatnim w tym roku wydaniu czasopisma „Handel” znajdą państwo także, tradycyjnie publikowany w listopadzie, cykl artykułów poświęconych sezonowi świątecznemu.
Zapraszamy do lektury!

Ilona Mrozowska
redaktor naczelny, portalu handelextra.pl
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Dostępna przestrzeń reklamowa
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej. -
Stopka magazynu