
roczna nonstop studencka
E-wydania w ramach prenumeraty
są bezpłatne.
HANDEL
3 (339) 2018-3
zamów egzemplarz
Zamów egzemplarz testowy
Podgląd wydania
8. Przewodnik.
20. Temat numeru.

Portal handelextra.pl tworzony jest przez dziennikarzy czasopisma „Handel”.
Barbara Mikusińska (redaktor naczelna czasopisma „Handel”), Magdalena Weiss (dziennikarz), Ilona Mrozowska (redaktor naczelna portalu „handelextra.pl”), Katarzyna Pierzchała (dziennikarz), Joanna Hamdan (dziennikarz).

Najnowsze wydania

- Nastała stabilizacja. Ponad 37,5 tys. sklepów objęło nasze tegoroczne zestawienie. To o ponad 1,8 tys. placówek więcej niż w poprzednim rankingu "Handlu".
- Antidotum na dyskonty. - polskie systemy franczyzowe powinny już pomyśleć o zagranicznej ekspansji - uważa Michał Wiśniewski, członek zarządu, dyrektor działu doradztwa we franczyzie w Profit System.
- Ta ostania niedziela. Intencją ustawodawcy było zadowolenie całej branży handlowej, a tymczasem więcej słychać głosów sprzeciwu wobec ograniczenia handlu w niedzielę, co pokazuje też nasza sonda.
- Silni razem. Tytuł z artykułu w "Handlu", który ukazał się w kwietniu 2004 r. i analizował sytuację franczyzy pod koniec 2003 r., towarzysząc naszemu pierwszemu rankingowi największych sieci zintegrowanych i franczyzowaych.
- Więcej w koszyku. W 2017 r. najważniejszym trendem w supermarketach i sklepach małoformatowych był wzrost cen.
130 stron

Przytaczam w tytule przysłowie odnoszące się do pogody, bo dla niektórych kategorii produktów będzie ona miała kolosalne znaczenie. Co prawda słońca i wysokiej temperatury producenci i sprzedający lody oczekują przede wszystkim późną wiosną, latem i jesienią (im dłużej, tym lepiej), ale jeśli pogodne dni są w marcu, to przy zamrażarkach od razu widać zainteresowanych słodkimi deserami konsumentów. Dlatego w artykule „W oczekiwaniu na dobrą aurę” przypominamy właścicielom sklepów, że czas już zacząć lodowy sezon. Dobrze też spojrzeć na asortyment soków, napojów i wody, zwłaszcza że na marzec, a szczególnie jego koniec, przypadną przedświąteczne zakupy. O tym, co przygotowali na Wielkanoc ich producenci – w artykule „Czas na szerszą półkę” w raporcie specjalnym. W tym wydaniu jest on bardzo obszerny, bo kategorii produktów, które na pewno zwiększą z dużą dynamiką sprzedaż, jest sporo. Niektóre segmenty rosną nawet bardziej niż przed Bożym Narodzeniem. Szczegóły – w raporcie specjalnym Wielkanoc.
To, co dzieje się w garncu z przysłowia, oddaje również sytuację handlu detalicznego, który musi zmierzyć się od marca z rewolucyjnymi zmianami (przepisów). Przede wszystkim będzie to pierwszy miesiąc z „zamkniętymi” niedzielami. Czy detaliści mówią w tej sprawie jednym głosem? Zdecydowanie nie, nawet jeśli reprezentują jeden kanał dystrybucji, czyli ten tradycyjny. Dlaczego nie są zgodni? Na to pytanie odpowiadają w artykule „Ta ostatnia niedziela” nasi eksperci – właściciele sklepów. Równocześnie zaczynają obowiązywać przepisy umożliwiające ograniczanie przez samorządy nocnej sprzedaży alkoholu w sklepach oraz limitowanie koncesji nawet na piwo, o czym przypominamy na str. 18. Przy czym zakaz handlowania w niedziele odczujemy bardzo szybko, w sprawie alkoholu oddziaływanie nowych regulacji rozłoży się w czasie i będzie w skali kraju mocno zróżnicowane.
Jak co roku w marcu publikujemy listę największych sieci franczyzowych i partnerskich w branży spożywczej. W komentarzu do niej Katarzyna Pierzchała zauważa, że tym razem nie ma spektakularnych zmian w stosunku do ubiegłorocznej listy i że „rynek” franczyzy stabilizuje się. Michał Wiśniewski z Profit System w rozmowie wręcz zachęca operatorów do „pójścia szerokim frontem” do naszych południowych sąsiadów. Jednak skojarzenie z przysłowiowym garncem pojawia się przy porównaniu tegorocznej listy z pierwszą, którą opublikowaliśmy w kwietniowym „Handlu” w 2004 r. (dane dotyczyły 2003 r.). To nawiązanie do historii wynika z jubileuszu 25-lecia „Handlu”. Szczególnie interesujące były losy tych sieci, które w międzyczasie zniknęły z naszego zestawienia (i czasem też z rynku). Niektóre – mocno pogmatwane, skomplikowane. Równocześnie z tej analizy wyraźnie widać, którzy operatorzy przez lata skutecznie budowali swoją pozycję we franczyzie.

redaktor naczelna
"Handel"
Barbara Mikusińska-Ozdobińska
-
O magazynie
Miesięcznik branży FMCG - „Handel”, jest adresowany do właścicieli, kierowników niezależnych sklepów spożywczych i drogerii w całej Polsce. W "Handlu" przeważają artykuły o charakterze edukacyjnym i informacyjnym, a nowoczesny layout wyróżnia pismo na tle innych tytułów branżowych. Poza artykułami czytelnicy znajdą również informacje o nowych produktach oraz promocjach organizowanych przez producentów FMCG.
-
Co zawiera prenumerata magazynu→dziesięć egzemplarzy magazynu,
→E-wydania - darmowy dostęp do cyfrowej wersji magazynów poprzez dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne (App Store , Google Play),
→bezpłatny dostęp do serwisu "Handel Extra",
→rabaty na uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez wydawnictwo,
→darmową wysyłkę.
-
Gdzie moge zakupić magazyn→zakup online poprzez sklep.media.com.pl
→poprzez formularz prenumeraty w wersji PDF
→kontakt bezpośredni do opiekuna produktu
-
Strony internetowe związane z magazynem
-
Wydarzenia związane z magazynem
-
Dostępna przestrzeń reklamowa
-
Kontakt z Redakcją
-
Historia magazynu
Od 1993 roku, czyli od pierwszego wydania, „Handel” opisuje zmiany, wskazuje trendy i kierunki rozwoju branży FMCG. Od wielu lat czasopismo utrzymuje wysoką pozycję w segmencie prasy handlowej. Towarzyszy detalistom i hurtownikom w ich codziennej pracy, dostarczając niezbędnych informacji i wskazówek na temat tego, jak skutecznie konkurować na szybko zmieniającym się rynku.
W styczniu 2010 roku po konsultacjach z naszymi czytelnikami i klientami „Handel” przybrał nową, atrakcyjną szatę graficzną. Obecnie jako miesięcznik w nakładzie 80 000 dociera do sklepów niezależnych (działających pod własnym szyldem), placówek franczyzowych, ajencji, hurtowni oraz do super- i hipermarketów.
Wszystkie te kanały zostały wzięte pod uwagę w badaniu dystrybucji i czytelnictwa wysokonakładowej prasy handlowej z maja 2013 roku przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia. W całkowitej próbie, wynoszącej 1036 wywiadów, najwyższe wskaźniki uzyskał właśnie miesięcznik „Handel”, notując 55 proc. dotarcia i czytelnictwa do wskazanej grupy docelowej.Aż 65 000 egz. adresowanych imiennie trafia do czytelników za pośrednictwem Poczty Polskiej i In Postu. Odbiorcami są właściciele i kierownicy niezależnych sklepów detalicznych z branży FMCG na terenie całego kraju. Pozostałe 15 000 egz. jest rozpowszechniane za pośrednictwem sieci Eurocash. Nakład i dystrybucja są kontrolowane przez Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy. Według danych GfK Polonia na początku 2010 roku działało 93 000 sklepów małego formatu – niezależne stanowiły ok. 79 proc.
Zawartość merytoryczna czasopisma od początku jego istnienia na rynku stoi na najwyższym poziomie. Każde wydanie „Handlu” zawiera informacje o aktualnych branżowych wydarzeniach w kraju i za granicą, najnowszych metodach i narzędziach w zarządzaniu, strategiach firm handlowych, przepisach i regulacjach prawnych w handlu detalicznym, wywiady z osobami kształtującymi wizerunek polskiej branży FMCG. Informujemy o nowościach wprowadzanych na rynek, publikujemy analizy rynków produktów spożywczych i niespożywczych, raporty specjalne oraz artykuły o technologiach i trendach w wyposażeniu sklepów. „Handel” jest także lekturą dla polskich producentów i dystrybutorów dóbr FMCG.
Od września 2014r. magazyn dostępny jest również w wersji cyfrowej. -
Stopka magazynu