Handel - inne
Świat handlu bez tajemnic. Ciekawostki z rynku, także gastronomicznego, z całego świata.
Sprzedaż detaliczna: będzie lepiej albo gorzej [ANALIZA]
Santander Bank twierdzi, że kolejne kwartały przyniosą poprawę sprzedaży detalicznej i konsumpcji. Tymczasem według PKO BP dane za luty 2023 potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Jak więc będzie?
Kantar: drób i wieprzowina królują na polskich stołach. Co z innym mięsem?
Z analizy przeprowadzonej przez Kantar i Grupę Blix wynika, że mimo rosnącej popularności roślinnych alternatyw dla mięsa Polacy są zdecydowanie mięsożercami. Jego konsumpcja jeszcze wzrasta w święta i przy grillu. Ale niepokoi fakt, że coraz rzadziej rodacy wybierają inne, rzadsze i droższe mięso.
Dobro&Dobro Cafe rusza na podbój Europy i nie tylko
O początkach firmy, jej kolejnych konceptach, planach i gustach kawowych opowiadają Inna Yarova i Oleg Yarovyi, właściciele sieci Dobro&Dobro Cafe, Sushi:Sushi Cafe, Prosecco Oyster Bar.
Marka Scotch & Soda ogłasza bankructwo
Holenderska marka odzieżowa, której właścicielem jest firma Sun Capital, złożyła wniosek o upadłość swoich rodzimych sklepów. Zarząd tłumaczy tę decyzję poważnymi problemami z płynnością finansową.
Inquiry: konsument w Polsce i na świecie ubożeje
Z analizy firmy badawczej "Global Financial Outlook 2023" wynika, że nie tylko Polska boryka się dziś z trudnymi warunkami ekonomicznymi i spadającymi dochodami obywateli.
Luty, 2023: sprzedaż detaliczna w dół
Sprzedaż detaliczna, w tym internetowa, jest ściśle skorelowana z inflacją. W ślad za dynamicznie rosnącymi cenami spada popyt konsumencki na wybrane grupy produktów. Jednak wysokie tempo rocznego przyrostu cen nie odbija się negatywnie na branży e-commerce.
12eat weszło do Zamku Królewskiego
Takiej lokalizacji mikromarketu mało kto się spodziewał - spółka 12eat zainstalowała właśnie swój punkt w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc w Polsce.
ASM: Lidl depcze po piętach Auchan
Dynamika wzrostu cen żywności nie hamuje. Jak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency, w lutym 2023 r. średnia cena koszyka zakupowego wzrosła prawie o 12 zł (4%) w porównaniu z poprzednim miesiącem, a w skali roku już o 50 zł (21%).
Orsay wraca na rynek z nowym właścicielem [News HE]
Orsay najpierw trafił pod skrzydła Amerykanów - do firmy Gordon Brothers. Ta jednak pod koniec 2022 r. sprzedała markę Czechom. I to właśnie Czesi uruchamiają ponownie sprzedaż tej odzieżowej marki. Więcej krajów już wkrótce - zapowiadają.
Loyalty PLanet360°: co dalej z lojalnością klientów?
Wojna w Ukrainie i rekordowa inflacja wpływają bezpośrednio na obawy klientów związane z ich sytuacją ekonomiczną w najbliższej przyszłości. Czy to spowoduję, że poszukiwanie najniższej ceny wpłynie na lojalność konsumentów wobec marek? Odpowiadają eksperci zbliżającego się Forum Loyalty PLanet360°.
Zara zwiększa przewagę konkurencyjną nad H&M
H&M coraz bardziej nie jest w stanie konkurować ze swoim hiszpańskim rywalem Zarą. Właściciel tej ostatniej, firma Inditex, osiąga w ostatnim czasie rekordowe zyski. Po raz pierwszy od czterech lat rozszerza też sieć sklepów stacjonarnych.