Jedno jest pewne – Nestlé Polska konsekwentnie realizuje strategię rozwoju swojej wegańskiej marki, poszerza portfolio dostępnych produktów i zakres działań. Producent dobrze zna perspektywy i możliwości polskiego rynku palnt based dairy and meat.
Według Nestlé Polska kategoria roślinnych zamienników mięsa rośnie w tempie ponad 50% rdr. Firma przewiduje, że ten trend utrzyma się w kolejnych latach. Coraz powszechniejszy jest styl odżywiania, w którym Polacy ograniczają mięso – czy to z uwagi na aspekty zdrowotne, czy też środowiskowe. Takie podejście nie dotyczy jedynie grupy wegetarian czy wegan, ale znacznie szerszej grupy konsumentów, fleksitarian – osób, które choć jedzą mięso, starają się je ograniczać. Co istotne, takie osoby nie wracają zazwyczaj do poprzedniego modelu odżywiania – grupa ta będzie się więc dalej powiększać, tłumaczy Nestlé Polska.
– Niewątpliwie rosnąć będzie także częstotliwość spożycia produktów roślinnych - będzie ona wynikać z poszerzającej się na rynku oferty roślinnej, zaspokajającej różne potrzeby konsumpcji – śniadania, obiady, przekąski czy dania gotowe i rozwiązania on-the-go – mówił Paweł Pabian, sales manager, Garden Gourmet, Nestlé Polska w wywiadzie dla portalu HandelExtra.pl. - Trend związany z redukcją białka zwierzęcego nie zmieni się negatywnie pomimo rosnących cen, a świadomi konsumenci coraz częściej sięgają po produkty roślinne premium. Kategoria plant based w ramach Garden Gourmet rokuje najlepiej - dodał.
Od 2022 r. pod marką Garden Gourmet Nestlé pracuje ponadto nad formułą zamienników jaj i ryb; zamienniki jaj w proszku już są dostępne [szczegóły TUTAJ].
Marcelina Siudek, group product manager, Nestlé Professional, zauważa dodatkowo wzrost zainteresowania konceptami bezmięsnymi wśród restauratorów, szefów kuchni i właścicieli punktów usługowych. W portfolio produktów Nestlé – dostosowanym do potrzeb restauratorów – znalazły się nie tylko roślinne klopsiki, mielone i nuggetsy, ale także warzywne specjalności, takie jak burger z soczewicy i marchwi lub falafel z burakiem. W ofercie detalicznej dostępne są natomiast: Wegański Falafel, Sensational Burger, Sensational Mielone, Nuggetsy Roślinne, Sznycel Roślinny i Burger Roślinny. Roślinna marka Nestlé nawiązała też współpracę z siecią piekarni z Warmii i Mazur Szabelski. Efektem są pizzeriny z produktami Garden Gourmet.
- Siła tkwi w siostrzeństwie. Po trudnej sukcesji powoli wychodzą na prostą. Siostry Piwońskie, prowadzące piekarnię oraz sieć sklepów firmowych, przekonują do zdrowego pieczywa. Sprzedają też produkty delikatesowe, myślą o warsztatach kulinarnych, a klientów pozyskują pocztą pantoflową.
- Koszyk cen: Masło tanieje, jajka w czołówce wzrostów. Szykujesz grilla? Szykuj grubszy portfel. Keczup jest bowiem liderem grillowych podwyżek. Patrzymy też, jak co miesiąc, na paragony z podstawowymi produktami spożywczymi – te wciąż rok do roku mocno rosną.
- Z wizytą u właściciela Biedronki. Gusta konsumenckie polskich i portugalskich konsumentów są podobne. Jednak ci drudzy rzadko sięgają np. po wodę gazowaną czy wódkę inną niż białą. Spożywają też nieporównywalnie więcej ryb i owoców morza. Z dorsza są w stanie przyrządzić 1000 dań. Co widać na sklepowej półce.