Nowe centrum dystrybucyjne ma rozszerzyć skalę biznesu w Polsce - z magazynu można wysyłać około 40 mln litrów produktów rocznie. - W centrum dystrybucyjnym, podobnie jak w naszych zakładach produkcyjnych, zastosowaliśmy rozwiązania pro środowiskowe – korzystamy m. in. z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych - podkreśla Artur Otta, dyrektor operacyjny w Wyborowa Pernod Ricard.
Obiekt powstał na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowego.
Nowa inwestycja Wyborowa Pernod Ricard obejmuje wybudowanie hali centrum dystrybucyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą (powierzchnie magazynowe, techniczne, biurowo-socjalne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń.
Centrum dystrybucyjne w Nowym Kisielinie ma spełniać najwyższe standardy branżowe. Hala o pojemności 11.000 miejsc paletowych, ze zwiększoną powierzchnią rozładunkową i załadunkową oraz przepływowym układzie, zoptymalizuje proces obrotu towarów. System magazynowania ładunków na regałach paletowych wysokiego składowania został wyposażony w 4 paletomaty oraz samojezdne owijarki, które automatyzują operacje logistyczne i odciążą pracowników.
Centrum dystrybucyjne to kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze, gdzie firma obecna jest od lat. Ma tu jeden ze swoich kluczowych zakładów produkcyjnych, który działa w mieście od ponad 75 lat, produkując ikoniczne marki, takie jak Wyborowa, Luksusowa czy Ostoya i tworząc miejsca pracy dla kolejnych pokoleń Zielonogórzan.
- Siła tkwi w siostrzeństwie. Po trudnej sukcesji powoli wychodzą na prostą. Siostry Piwońskie, prowadzące piekarnię oraz sieć sklepów firmowych, przekonują do zdrowego pieczywa. Sprzedają też produkty delikatesowe, myślą o warsztatach kulinarnych, a klientów pozyskują pocztą pantoflową.
- Koszyk cen: Masło tanieje, jajka w czołówce wzrostów. Szykujesz grilla? Szykuj grubszy portfel. Keczup jest bowiem liderem grillowych podwyżek. Patrzymy też, jak co miesiąc, na paragony z podstawowymi produktami spożywczymi – te wciąż rok do roku mocno rosną.
- Z wizytą u właściciela Biedronki. Gusta konsumenckie polskich i portugalskich konsumentów są podobne. Jednak ci drudzy rzadko sięgają np. po wodę gazowaną czy wódkę inną niż białą. Spożywają też nieporównywalnie więcej ryb i owoców morza. Z dorsza są w stanie przyrządzić 1000 dań. Co widać na sklepowej półce.