Tylko na rynku polskim udział wolumenowy InPost w rynku przesyłek e-commerce wzrósł do 43%, wolumen obsłużonych paczek - do 508,4 mln (+20% r/r), a przychody do 4,2 mld zł (+21,6% r/r).
Na koniec 2022 r. spółka zarządzała siecią 19 306 paczkomatów (+17% r/r).
- W pierwszych miesiącach bieżącego roku w Polsce zaobserwowano spowolnienie rynku e-commerce, dlatego w bieżącym roku Grupa spodziewa się jednocyfrowego wzrostu wolumenów rynkowych. Tak jak w latach poprzednich, celem InPost jest osiągnięcie wzrostu wolumenów obsłużonych przesyłek powyżej dynamiki rynkowej i zwiększenie udziału w rynku. Dodatkowo, Grupa spodziewa się utrzymania silnej presji kosztowej, jednak wprowadzone na przełomie 2022 i 2023 zmiany cen, wraz z oczekiwanym wzrostem wolumenu, powinny wpłynąć na wzrost skorygowanej marży EBITDA rdr - czytamy w komunikacie firmy.
Jak wiadomo, InPost nie planuje kolejnych podwyżek cen usług w 2023 r., o czym poinformował podczas telekonferencji dla mediów Rafał Brzoska prezes InPostu. - W marcu wdrożyliśmy podwyżki. Nie zakładamy kolejnych podwyżek w tym roku - zapowiedział.
InPost od 1 marca 2023 r. podniósł ceny usług dla klientów biznesowych i detalicznych. Zgodnie z obowiązującym od marca 2023 r. cennikiem usługa Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego wynosić będzie 12,13 zł/13,76 zł/17,53 zł dla gabarytu A/B/C. Poprzedni cennik (obowiązujący od 1 maja 2022 r.) zakładał, że usługa kosztowała odpowiednio 10,19 zł/11,56 zł/14,73 zł.
W 2023 r. Grupa InPost skupi się na dalszym rozwijaniu swojej obecności na rynkach międzynarodowych, czerpiąc z doświadczenia zdobytego na polskim rynku. Jak informuje PAP Biznes, InPost planuje w Wielkiej Brytanii rozwój organiczny, ale nie wyklucza zaangażowania kapitałowego w operatora logistycznego - poinformował podczas telekonferencji dla mediów Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Inwestycje w 2023 roku
Grupa InPost zakłada, że wydatki inwestycyjne w 2023 r. wyniosą 1,1 - 1,2 mld zł, z czego większość zostanie przeznaczona na rozwój na rynkach międzynarodowych. Biorąc pod uwagę wysoką zdolność do generowania wolnych środków pieniężnych w Polsce, przy takim poziomie nakładów inwestycyjnych, Grupa powinna wygenerować dodatnie przepływy finansowe w całym 2023 r., poprawiając tym samym wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA na koniec roku.
W 2022 r. inwestycje InPostu wyniosły 1,12 mld zł.
Red/PAP Biznes