Centrum dystrybucji Rossmanna w Grudziądzu powiększyło się o 11 230 mkw. Po rozbudowie, magazyn ma 35 460 mkw. i zatrudnia 560 pracowników. Liczba miejsc paletowych wzrosła z 21 tys. do 34 tys. W nowej hali firma zastosowała ogrzewanie podłogowe i oświetlenie LED, które pozwoli zaoszczędzić energię elektryczną.
- Naszym zadaniem jako logistyki jest wspieranie rozwoju firmy. Potrzebujemy coraz większych możliwości w zakresie optymalizacji wysyłki towaru do drogerii, tak aby zapewnić jak najlepszy poziom obsługi naszych klientów - tłumaczy Rafał Makarski, dyrektor działu logistyki, Rossmann. Według niego inwestycja w grudziądzki magazyn na pewno ten proces ułatwi.
I dodaje, że kolejnym celem firmy będzie poprawa warunków pracy zatrudnionych.
Magazyn w Grudziądzu jest obsługiwany manualnie, bez automatyki. Hala jest chłodzona, ponieważ coraz więcej artykułów wymaga składowania w temperaturze pokojowej, również podczas upałów. Aby zapewnić lepsze warunki pracy oraz zmniejszyć zużycie energii w nowej, dobudowanej hali, firma zastosowała ogrzewanie podłogowe (posadzka ogrzewana jest ciepłą wodą, przepływającą systemem rur znajdujących się pod nią), a także na oświetlenie LED. Rozbudowano też budynek socjalny z szatniami, który będzie miał 1775 mkw. (więcej o 318 mkw.).
- To duża inwestycja, nie tylko ze względu na skalę: dobudowaliśmy i wyposażyliśmy ponad 11 tys. mkw. powierzchni użytkowej, zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania, które zaspokajają nasze, wciąż rosnące potrzeby i spełniają wysokie wymogi ubezpieczycieli - mówi Andrzej Podobas, kierownik działu inwestycji i nowych otwarć, Rossmann.
Równolegle z rozbudową firma zajęła się także starszą częścią hali. Powiększono szatnię, odświeżono zaplecze socjalne, na nowo wyposażono miejsca pracy, kupiono więcej roślin. Zainwestowano także w maszyny, które przekładają się na komfort i bezpieczeństwo pracy.
Z kolei Maciej Dondelewski, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w Grudziądzu, podkreśla, że firma ma coraz większą flotę wózków magazynowych, a te starsze wymienia na nowe (dotyczy to również wózków z unoszoną kabiną operatora, którymi - jak przyznaje Dondelewski - dysponuje niewiele magazynów w Polsce).
Wymieniono większość urządzeń typu: skanery, komputery, monitory czy bardziej specjalistyczne, jak np. Pick by Voice, czyli podręczny sprzęt >>słuchający<< komend głosowych. - Dołożyliśmy wszelkich starań, by starsza część magazynu standardem, komfortem i nowoczesnością technologiczną nie odbiegała od tej nowej - tłumaczy Maciej Dondelewski.
Źródło: PAP/MH. Zdjęcie: PAP
- Siła tkwi w siostrzeństwie. Po trudnej sukcesji powoli wychodzą na prostą. Siostry Piwońskie, prowadzące piekarnię oraz sieć sklepów firmowych, przekonują do zdrowego pieczywa. Sprzedają też produkty delikatesowe, myślą o warsztatach kulinarnych, a klientów pozyskują pocztą pantoflową.
- Koszyk cen: Masło tanieje, jajka w czołówce wzrostów. Szykujesz grilla? Szykuj grubszy portfel. Keczup jest bowiem liderem grillowych podwyżek. Patrzymy też, jak co miesiąc, na paragony z podstawowymi produktami spożywczymi – te wciąż rok do roku mocno rosną.
- Z wizytą u właściciela Biedronki. Gusta konsumenckie polskich i portugalskich konsumentów są podobne. Jednak ci drudzy rzadko sięgają np. po wodę gazowaną czy wódkę inną niż białą. Spożywają też nieporównywalnie więcej ryb i owoców morza. Z dorsza są w stanie przyrządzić 1000 dań. Co widać na sklepowej półce.