Firma informuje na Linkedinie, że w jej portfolio pojawił się pierwszy produkt nowej marki Bezrybny by Bezmięsny. Bezrybne Kotlety w Panierce, jak zapewnia, smakują i pachną morzem. I są w 100% roślinne.
Trzeba wspomnieć, że na polskim rynku coraz bardziej znana jest seleryba - roślinna alternatywa ryby. Roślinna rewolucja trwa w najlepsze i wchodzi w kolejną kategorię - ryby. Wiele firm wchodzi w jego produkcję, np. Nestle. Więcej znajdziesz TUTAJ.
Marka OneDayMore wprowadziła do oferty roślinne kotlety o smaku łososia z czosnkiem niedźwiedzim. Roślinne kotleciki o smaku łososia inspirowane są kawałkami wędzonej na ciepło ryby z dodatkiem przypraw i ziół. Zawierają cząstki imitujące kawałki mięsa z łososia, z wędzoną nutą i wyraźnym ziołowym smakiem czosnku niedźwiedziego. Podstawą roślinnego łososia jest białko grochu, które jest aktualnie jednym z najbardziej pożądanych przez rynek i konsumentów alternatywnych źródeł pełnowartościowego białka.
Przypomnijmy, że firma Bezmięsny założona przez dwóch kuzynów ok. siedmiu lat temu dziś jest już doskonale rozpoznawalna i znana na rynku zamienników produktów odzwierzęcych. Istnieje od 2016 r. A wszystko zaczęło się od akcji crowdfundingowej. To była tak naprawdę przedsprzedaż jej produktów. Akcja pozwoliła zebrać pierwszy kapitał, ok. 160 tys. zł, i dała szansę sprawdzenia pomysłu. Siedem lat temu rynek alternatyw roślinnych wyglądał zupełnie inaczej, świadomość konsumentów też była inna.
Ale jak się okazuje, firma sprostała wyzwaniom, takim jak pandemia czy wojna w Ukrainie. W czasie tych kilku lat na rodzimym rynku weszła do liczących się sieci handlowych, co na początku istnienia Bezmięsnego wydawało się czymś nierealnym, przyznają sami założyciele spółki: Rafał Czech i Igor Sadurski w wywiadzie dla Handelextra.pl. Bezmięsny jest obecny m.in. w Auchan, Carrefourze, Kauflandzie, Selgrosie, E.Leclercu, Frisco i Netto. Szturmuje też rynki zagraniczne: można go znaleźć w Szwecji, Czechach, Słowenii, na Litwie, Węgrzech, w Wielkiej Brytanii. „Bezmięsny” za granicą byłby trudny do wypowiedzenia, więc tam funkcjonuje pod brandem Plenty Reasons.
- Siła tkwi w siostrzeństwie. Po trudnej sukcesji powoli wychodzą na prostą. Siostry Piwońskie, prowadzące piekarnię oraz sieć sklepów firmowych, przekonują do zdrowego pieczywa. Sprzedają też produkty delikatesowe, myślą o warsztatach kulinarnych, a klientów pozyskują pocztą pantoflową.
- Koszyk cen: Masło tanieje, jajka w czołówce wzrostów. Szykujesz grilla? Szykuj grubszy portfel. Keczup jest bowiem liderem grillowych podwyżek. Patrzymy też, jak co miesiąc, na paragony z podstawowymi produktami spożywczymi – te wciąż rok do roku mocno rosną.
- Z wizytą u właściciela Biedronki. Gusta konsumenckie polskich i portugalskich konsumentów są podobne. Jednak ci drudzy rzadko sięgają np. po wodę gazowaną czy wódkę inną niż białą. Spożywają też nieporównywalnie więcej ryb i owoców morza. Z dorsza są w stanie przyrządzić 1000 dań. Co widać na sklepowej półce.