Spółka 12eat, której właścicielami jest rodzina Agentas pochodząca z Litwy, to sieć samoobsługowych mikromarketów w krajach bałtyckich. Działa w Wilnie, Kownie, Rydze i Warszawie.
Spółka weszła do Polski w drugiej połowie 2021 r. - obecnie nad Wisłą stoi około 20 tego typu sklepików. Dla porównania w krajach bałtyckich spółka ma ich ponad 350.
Co proponuje klientom firma 12eat?
Jest kilka wariantów. Mikromarket w wersji standard zajmuje powierzchnię zaledwie około 1 mkw. i oferuje ponad 100 SKU. Urządzenia stoją wyłącznie wewnątrz, m.in. w pomieszczeniach socjalnych czy lobby budynków. Wersja premium, dedykowana dla punktów o dużym natężeniu ruchu, również oferuje ponad 100 różnych produktów spożywczych do wyboru: kanapki, snacki, lody, napoje i nabiał. Można też wstawić lodówkę na klucz, a w niej m.in. kanapki, snacki, napoje bezalkoholowe i produkty mleczne. Działa w ten sposób, że klient wybiera towary z katalogu na ekranie kasy, płaci za niego, a lodówka odblokowuje się automatycznie. Jest to rozwiązanie sprawdzające się w placówkach zdrowia, urzędach i innych przestrzeniach publicznych.
- Widzimy duży potencjał dla tych rozwiązań na rynku polskim. Motywuje nas do rozwoju sukces, który osiągnęliśmy w krajach bałtyckich. Główną wartością dla klienta jest to, że może dokonać zakupu szybko i bez kolejki, gdy nie ma czasu. Mikromarkety zlokalizowane są najbliżej miejsca pracy co powoduje, że klient nie musi się zastanawiać, dokąd pójść, żeby kupić coś do jedzenia lub picia. Wszyscy żyjemy obecnie intensywnie, więc takie rozwiązania pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i energii – mówił w ubiegłym roku HandelExtra.pl Marek Brodziński, dyrektor zarządzający, 12eat Polska.
Jak ustaliliśmy, warunkiem korzystania z mikromarketu jest udostępnienie wspomnianego 1 mkw. powierzchni oraz dostępu do prądu. Inwestycja oraz bieżąca obsługa są po stronie spółki, a instalacja realizowana jest w ciągu dwóch tygodni. Klient (firma) nie ponosi żadnych opłat z tytułu tych usług oraz nie zajmuje się żadnymi sprawami bieżącymi czy technicznymi.
Spółka 12eat planuje ekspansję na terenie całej Polski oraz poszerzanie zakresu usług i różnicowanie oferty produktowej. Idea budowy mikromarketów została zainspirowana przykładem USA, gdzie działa obecnie ponad 20 tys. tego typu urządzeń.
Zdjęcie: profil 12eat Polska w LinkedIn