Lidl: do końca 2023 r. kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach [News HE]
Lidl, który testowanie kas samoobsługowych rozpoczął trzy lata temu, jednocześnie poszerza tę usługę o kasy XXL. Obecnie takie kasy znajdują się już w ponad 400 sklepach Lidl Polska.
- Kasy pozwalają klientom wykonywać codzienne zakupy szybciej i bardziej komfortowo. Co więcej, dzięki tym urządzeniom nasi pracownicy mają więcej czasu na wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem sklepu. W strefie kas zawsze przebywa jednak asystent, gotowy pomóc klientom w razie potrzeby - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR, Lidl Polska.
Lidl, który testowanie kas samoobsługowych rozpoczął trzy lata temu (pisaliśmy o tym TUTAJ), jednocześnie poszerza tę usługę o kasy samoobsługowe XXL.
Aleksandra Robaszkiewicz tłumaczy, że gdy sieć zaczynała wprowadzać kasy samoobsługowe, zakładano, że będą korzystały z nich osoby głównie robiące niewielkie zakupy, a więc do 15 artykułów. Pomysł sprawdził się jednak na tyle, że również klienci z dużo większą ilością produktów w koszyku, chętnie korzystają z takiej możliwości. - Dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom osób, które robią duże zakupy, a jednocześnie preferują kasy samoobsługowe i wprowadzamy modele określane jako XXL, wyposażone w większą wagę - wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz.
Pojawiły się one między innymi na warszawskim Ursynowie - w placówce znajdującej się przy ul. Pileckiego 103 zastąpiły kolejną - tym razem jedną - tradycyjną kasę. Dzięki temu klienci mają do dyspozycji sześć kas samoobsługowych małych, cztery kasy samoobsługowe XXL oraz pięć z tradycyjną obsługą.
- Będziemy instalować samoobsługowe kasy XXL także w innych placówkach. Nie ma limitu artykułów, które można jednorazowo zeskanować w kasach tego typu. Dzięki nim klienci mogą wygodniej robić duże zakupy, niemniej zawsze mają też możliwość skorzystania z tradycyjnych kas, obsługiwanych przez pracowników - zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz.
Obecnie takie kasy znajdują się w ponad 400 sklepach Lidl Polska.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.