Oferta na zakup browaru w Leżajsku potwierdzona przez Grupę Żywiec
Manufaktura Piwa Wódki i Wina otrzymała oficjalne potwierdzenie przyjęcia oferty wstępnej przez Grupę Żywiec na zakup browaru Leżajsk wraz z marką piwa Leżajsk.
– Jesteśmy poważnie zainteresowani zakupem browaru w Leżajsku - przypomina Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina. - Chcemy kupić browar wraz z pełną infrastrukturą oraz prawem do znaku towarowego Leżajsk, w którym widzimy olbrzymi potencjał. Mamy wiedzę i umiejętności do tworzenia marek, które budzą zainteresowanie i emocje. Cieszę się, że po okresie jakichś zakłóceń w komunikacji otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie od Grupy Żywiec, że nasza propozycja została przyjęta do wiadomości - tłumaczy prezes [więcej na temat owych zakłóceń TUTAJ].
Grupa Żywiec zapowiedziała, że chce sprzedaż swój browar w Leżajsku, ale markę zamierzała zostawić w swoim portfolio. Czy zmieni zdanie? Na to pytanie nie ma jeszcze odpowiedzi.
- Z informacji od Żywca wynika, że trwa proces formalnego przygotowania do negocjacji. Zapewne zostanie to zlecone jakiejś kancelarii lub firmie doradczej. My jesteśmy przygotowani do rozmów, choćby jutro. Szczegółowa oferta z naszej strony będzie możliwa po ustaleniu, co będzie przedmiotem transakcji: browar z całą infrastrukturą, czy tylko jej część, prawa do znaku, czy bez tych praw. Każda z tych kwestii wpływa na cenę i wymaga due dilligance - podkreśla Janusz Palikot. - Zapewne, jeśli dojdzie do transakcji, to trzeba się liczyć z końcem II lub początkiem III kwartału, bo takie rzeczy nigdy nie dzieją się szybko. Kluczową jest data zapowiedzianej likwidacji browaru, ustalona na 30 czerwca. Ale właściciel, czyli Grupa Żywiec, może przedłużyć czas trwania zapowiedzianej likwidacji, tak by nie doszło do przerwy w faktycznej działalności. To są oczywiście ich decyzje. My chcielibyśmy zapewnić możliwość działania i pracy dla ludzi, bez uszczerbku dla nich – dodaje były polityk, a obecnie właściciel Browaru Tenczynek i prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina. Firma ta powstała 8 sierpnia 2016 r. Jest spółką holdingową zajmującą się produkcją oraz sprzedażą wyrobów alkoholowych.
Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH).
W lutym br. Grupa Żywiec ogłosiła, że zamyka browar w Leżajsku, ale markę zatrzymuje, a wolumen oraz przyszłe inwestycje koncentruje w czterech pozostałych browarach: w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie. Więcej na ten temat czytaj TUTAJ.
Jak podaje CMR, w sklepach do 300 mkw. w skali całego kraju marka Leżajsk realizuje mniej niż 0,5% wartości sprzedaży piw, ale już u siebie, na Podkarpaciu, ok. 7% wszystkich sprzedanych piw to Leżajsk.

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.