31% handlowców jest przekonanych, że w ich łańcuchu dostaw nie ma pracy niewolniczej
Konsumenci coraz częściej oczekują od marek pozytywnych działań na rzecz społeczeństwa i środowiska, co w niektórych przypadkach ma już większe znaczenie niż cena, wynika z badania Retail Report firmy Adyen.
Zgodnie z raportem, co "drugi Polak woli robić zakupy u sprzedawców, którzy stają w obronie istotnych spraw". Jednocześnie, 24% handlowców przyznaje, że ich biznes wspiera kwestie istotne społecznie i środowiskowo w widoczny sposób.
- Konsumenci coraz częściej oczekują od marek pozytywnych działań na rzecz społeczeństwa i środowiska, co w niektórych przypadkach ma już większe znaczenie niż cena – stwierdzono.
35% respondentów potwierdziło, że chętnie zapłaci więcej za produkt, jeśli emisja dwutlenku węgla związana z jego produkcją zostanie zniwelowana. Zaznaczono, że "dziś jednak zaledwie 20% przedsiębiorstw w Polsce oferuje im taką opcję". 23% ankietowanych chciałoby wspierać organizacje charytatywne podczas zakupów.
- Świadome dokonywanie zakupów oraz dbałość o kwestie środowiskowe to aspekty, które stale zyskują na znaczeniu wśród konsumentów, także w Polsce – odnotowano w raporcie.
Badanie Retail Report przeprowadzono wśród grupy 11,5 tys. handlowców z 23 krajów i 40 tys. konsumentów z 26 krajów w pierwszym kwartale 2022 r. Raport realizowany we współpracy z organizacją KPMG.
PAP