Glovo powołuje Impact Fund. Z inicjatywy 5 mln euro do końca 2023 r.
Impact Fund to nowatorska w tej branży inicjatywa, w ramach której niewielka kwota z każdego zamówienia Glovo wesprze projekty związane z ekologią i wywieraniem pozytywnego wpływu na społeczność.
- Firmy muszą wspierać potrzebujących i włączyć się w ochronę planety. Impact Fund – projekt unikalny w całej branży – zapewni finansowanie niezbędne do sprostania stojącym przed nami wyzwaniom społecznym i środowiskowym - mówi Sébastien Pellion, szef działu Impact and Sustainability w Glovo. - Klienci Glovo przy każdym zamówieniu będą wspierać działania, które wywierają pozytywny wpływ na społeczność i środowisko.
Cele programu Impact Fund na rok 2023 to m.in. pokrycie kosztów dostawy dla organizacji pozarządowych i oferowanie darmowych rozwiązań logistycznych Glovo przy dystrybucji pomocy dla rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji; środki na dalszą elektryfikację floty i oferując ekologiczne opakowania w sklepie Glovo Store dla partnerów w dziewięciu krajach, a także cyfryzacja małych lokalnych firm w ramach konceptu Glovo Local.
Firma zapowiada też programy edukacyjne dla kurierów, w tym zapewnienie im internetowych i indywidualnych kursów.
Glovo to aplikacja delivery, łącząca klientów z restauracjami, aptekami, sklepami spożywczymi i punktami partnerskimi. Założone w 2015 r. w Barcelonie firma Glovo działa obecnie na 25 rynkach, w ponad 1300 miastach w Europie Południowej, Azji Środkowej i Afryce.

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.