Too Good To Go zapowiada nowe partnerstwa z dużymi detalistami

Nadwyżkami żywności w ramach aplikacji Too Good To Go chętnie dzieli się gastronomia, niekoniecznie sieci handlowe. Czy to się zmieni? Pytamy Annę Kurnatowską, country director, Too Good To Go.

HandelExtra.pl: 2022 r. przyniósł 42% wzrost liczby partnerów Too Good To Go, aplikacja odnotowała też 62-proc. wzrost liczby użytkowników (vs 2021 r.). Czy ten rok zapowiada się równie atrakcyjne?

ANNA KURNATOWSKA, country director, Too Good To Go w Polsce:

Wciąż marnujemy ogromne ilości jedzenia. Jesteśmy natomiast coraz bardziej świadomi tego problemu, dlatego w 2023 r. spodziewamy się stabilnego, dwucyfrowego wzrostu aplikacji Too Good To Go.

Nasz model biznesowy jest prosty - każdy, nawet najmniejszy biznes może w prosty i szybki sposób zacząć sprzedawać nadwyżki, z kolei użytkownik jest w stanie w kilka sekund pobrać aplikację i kupić swoją pierwszą paczkę niespodziankę. Duży wpływ na zachowania partnerów i użytkowników na pewno będzie miała sytuacja gospodarcza, która nadal dla wszystkich jest wymagająca.

Nadwyżki żywności udostępnia obecnie w Polsce ponad 4700 lokali, w tym m.in.: Starbucks, Costa Coffee, Green Caffe Nero, Pizza Hut, North Fish, sieć hoteli Arche, Accor i Radisson Blu, a także producenci, m.in. Danone. Ale z detalistów z Too Good To Go współpracują tylko Carrefour, Auchan i testowo Biedronka. Dlaczego jest ich tak mało? 

Jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi sieciami handlowymi i ze wszystkimi prowadzimy rozmowy.

Co wiadomo o użytkownikach aplikacji?

W Too Good To Go chcemy docierać wszędzie tam, gdzie jest marnowane jedzenie. Choć aplikacja najbardziej popularna jest w dużych miastach, mamy zasięg ogólnopolski. Wyróżnia się Warszawa, gdzie w 2019 r. w jako pierwszym mieście rozpoczęliśmy działalność. Drugim miastem w kolejności był Kraków, a więc i tam cieszymy się znaczącą liczbą użytkowników i partnerów. Aktualnie ponad 70% użytkowników aplikacji to kobiety, a największą grupą wiekową stanowi przedział 18-34 lata.

Najważniejsze plany na 2023 r. to ...?

Rok 2023 będzie stał pod kątem zmian w celu dalszego umacniania pozycji Too Good To Go w Polsce i na świecie. Zmiany będą dotyczyły ulepszeń aplikacji, w tym dodania nowych funkcji, zarówno dla użytkowników, jak i partnerów biznesowych. Skupione będą również wokół rozwoju biznesu. Zbliżają się też nowe partnerstwa z dużymi sieciami handlowymi. O wszystkim będziemy informować niebawem. Nie zapomnimy o dalszym edukowaniu i pokazywaniu, że nasz biznes ma realny wpływ na rozwiązywanie istotnych społecznych i globalnych problemów.

Too Good To Go to wywodząca się z Danii aplikacja, dzięki której niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się posiłkiem-niespodzianką. Jak to działa? Sklepy i restauracje codziennie oferują świeże produkty, takie jak np. pieczywo, owoce, kanapki, sałatki czy też pełne dania. Choć każde z przedsiębiorstw stara się sprzedać wszystkie porcje czy sztuki, nie zawsze się to udaje. W ten sposób dobre jedzenie trafia do kosza na śmieci. I tu do pracy wkracza aplikacja Too Good To Go przez którą można zamówić takie niesprzedane danego dnia produkty. Nigdy nie wiadomo, jakie konkretnie. Aspekt "niespodzianki" wpisany jest w istotę projektu. Jedzenie można zamawiać przez cały dzień, ale o tym decydują partnerzy aplikacji - to oni "wystawiają" swoje paczki. Po zamówienie trzeba się udać osobiście.

Ilona Mrozowska 4905 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.