Makłowicz i Synowie: nowa spółka na polskim rynku
Rusza nowy kulinarny projekt Roberta Makłowicza i jego synów, który będzie realizowany wraz rodziną Szataniak z Grupy Pamapol pod nazwą Makłowicz i Synowie.
Nowa spółka wprowadzi wkrótce na polski rynek produkty spożywcze pod marką Makłowicz i Synowie. Projekt ten, tłumaczą firmy, jest swoistą kontynuacją kulinarnej podróży Roberta Makłowicza, który chce przekazać Polakom swoje doświadczenie i wiedzę na temat regionalnych kuchni świata oraz pochodzenia najlepszych składników poprzez wyjątkową ofertę produktów.
- Czuję niezwykły entuzjazm z powodu nowego przedsięwzięcia. Choć od wielu już lat rozprawiam o światowych kulinariach i godnych uwagi produktach, tym razem wyjść będę mógł poza karty książek, ekran komputera czy też telewizora, a rzeczy które cenię i sam wybiorę, trafią dokładnie tam gdzie ich miejsce: na talerz - mówi Robert Makłowicz.
Wprowadzenie na rynek produktów spożywczych pod marką Makłowicz i Synowie to projekt, w który zaangażowany jest zarówno Robert Makłowicz, jak i jego synowie - Mikołaj i Ferdynand. Pamapol oraz Propinquus to firmy założone przez rodziny, w których założyciele wciąż odgrywają ważną rolę.
- Mam przekonanie, że łącząc doświadczenie dwóch firm, dwóch rodzin uda nam się wspólnie wykreować wiele ciekawych kulinarnych propozycji. A marka Makłowicz i Synowie będzie synonimem smaku i jakości - mówi Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Pamapol.
Skład rady nadzorczej spółki obejmuje Pawła Szataniaka, Roberta Makłowicza, Mariusza Szataniaka oraz Ryszarda Szatkowskiego. W zarządzie zasiadają natomiast Bartosz Półgrabia w roli prezesa oraz Mikołaj Makłowicz i Piotr Szablowski. Za wsparcie zarządu w zakresie wizerunku oraz marketingu odpowiadać będzie Ferdynand Makłowicz.
- Kilka lat temu został mi dany przywilej pracy z rodziną i cieszy mnie to, że go nie zmarnowałem, a wręcz dołożyłem swoją cegiełkę do kolejnego etapu, którym jest powstanie marki Makłowicz i Synowie. Nie mogę się doczekać aż efekty naszej wspólnej pracy pojawi się na półkach sklepowych - mówi Mikołaj Makłowicz, wiceprezes zarządu Makłowicz i Synowie
W ramach współpracy Pamapolu z rodziną Makłowiczów powstała tzw. Umowa Wspólników, która precyzyjnie określa, co każda ze stron ma wnieść do nowego projektu. I tak Pamapol zobowiązał się zapewnić moce produkcyjne oraz finansowanie, a Propinquus - udostępnić Pamapolowi prawa z umowy licencyjnej na unijne znaki towarowe Makłowicz i Synowie.
Umowa została zawarta na 30 lat, przy czym przewiduje możliwość zmniejszenia zaangażowania w spółce
każdej ze stron w okresie wcześniejszym.
To nie pierwszy raz, kiedy Robert Makłowicz wraz z rodziną przekazują produkcję i sprzedaż w zamian udostępniając receptury tworzonych przez siebie produktów i firmowania ich swoim nazwiskiem, ale pierwszy raz, kiedy dla takiego projektu stworzona została zupełnie nowa spółka.
Latem 2022 r. Browar Fortuna stworzył z Makłowiczem limitowaną edycję piwa Miłosław & Makłowicz ArcyIPA [więcej na ten temat TUTAJ]. Sosy Makłowicza dostępne były w Lidlu, wina w Biedronce, a dla Wild Bean Cafe - Makłowicz stworzył kanapki. Z kolei w 2019 r. została zawarta umowa pomiędzy marką Wino Makłowicz, a polską Winnicą Miłosz na wyłączność w zakresie dystrybucji win do restauracji i hoteli [szczegóły TUTAJ].

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.