Biedronka, Carrefour, Lidl, Żabka, Rossmann, Intermarché: jak radzą sobie ich aplikacje

2 marca rusza nowa aplikacja Kaufland Card. Przy tej okazji sprawdzamy, jak radzą sobie na rynku apki innych, dużych sieci handlowych.

Biedronka. Aplikacja Biedronki jest istotnym elementem programu Moja Biedronka. Liczba zarejestrowanych klientów posługujących się kartą MB przekroczyła 16 mln, co czyni program lojalnościowy tej sieci największym tego typu systemem w Polsce. Aplikacją Biedronki zainstalowaną w smartfonie posługuje się już ponad 6 milionów aktywnych użytkowników, co jest imponującym wynikiem w sytuacji gdy, Biedronka umożliwiła pobieranie aplikacji z Apple App Store i Google Play raptem 30 maja 2022 r.

- Aplikacja Biedronki ma jeden podstawowy cel: usprawnić codzienne zakupy klientów sieci, którzy dzięki niej mogą liczyć na wiele korzystnych okazji cenowych i duże oszczędności. Jej podstawowe zalety to przede wszystkim dostęp do wirtualnej karty Moja Biedronka, płatności Blikiem bez konieczności podawania kodu, spersonalizowane oferty „Tylko dla Ciebie”, skaner cen, historia transakcji oraz najpopularniejsza funkcja, czyli Shakeomat – wymienia Jakub Mazur, młodszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

I dodaje, że z tej ostatniej korzysta codziennie prawie 9 na 10 użytkowników aplikacji, którzy od momentu jej udostępniania, w maju ub.r., zaoszczędzili dzięki niej ponad 1,7 mld zł. - Oprócz promocji na produkty, używając Shakeomatu użytkownik może otrzymać vouchery na różne kwoty – zwraca uwagę Jakub Mazur. - A od 6 lutego br. klienci mogą uzyskać dodatkowe oszczędności, bowiem z funkcji Shakeomat można korzystać każdego dnia aż dwukrotnie - zaznacza.

Program lojalnościowy Moja Biedronka wraz z aplikacją to realizacja konsekwentnej polityki Biedronki opartej na oferowaniu okazji do oszczędzania jej klientom. To dzięki aplikacji i karcie MB sieć Biedronka otrzymała nagrodę Best Polish Brand dla marek, które są nie tylko polskie, ale również silnie zapadają w pamięć konsumentom, kojarząc się z innowacyjnością.

Carrefour. Aplikacja Mój Carrefour działa od połowy 2016 r. i - jak deklaruje jej operator - od tego czasu liczba pobrań i nowych użytkowników sukcesywnie wzrasta. Jednym z jej atutów jest bogata oferta kuponów zniżkowych dostępnych we wszystkich formatach sieci. Klienci mogą korzystać z tej samej aplikacji robiąc zakupy zarówno w sklepach Carrefour Express, jak i supermarketach i hipermarketach Carrefour. - Warto pamiętać, że oprócz rabatów nawet do 50% na wybrane produkty, w każdy weekend dokonując zakupów z aplikacją można otrzymać 10% zniżki na całe zakupy - twierdzi jeden z przedstawicieli biura prasowego sieci.

I dodaje, że aplikacja Mój Carrefour jest także jednym z kluczowych elementów ogólnopolskiej kampanii Akcja Antyinflacja, której "celem jest wsparcie Polaków w trudnych czasach wysokich cen i spowolnienia gospodarki". Klienci mogą więc znaleźć w niej dodatkowe mechanizmy rabatowe pozwalające oszczędzać pieniądze niemalże na każdych zakupach. Na przykład od 1 marca robiąc zakupy z tą apką od poniedziałku do czwartku można otrzymać kupony rabatowe w wysokości 5%, 10% i 15% na kolejne sprawunki. Warunkiem wzięcia udziału w tej akcji jest zrobienie zakupów za minimum 100 zł. Konsumenci mogą korzystać z oferty wielokrotnie. Im więcej zrobią zakupów, tym więcej kuponów rabatowych mogą otrzymać.

Aplikacja Mój Carrefour ma również dodatkowe funkcje ułatwiające zakupy takie jak scan&go, która pozwala na samodzielne skanowanie produktów, szybsze zakupy, omijanie kolejki oraz możliwość wyboru pomiędzy płatnością w kasie lub bezpośrednio w telefonie. Oprócz tego klienci mogą korzystać w tej aplikacji z czytnika cen, tworzyć i zapisywać listę zakupów oraz mają dostęp do e-paragonów z wszystkich dotychczasowych zakupów.

Intermarché. Aplikacja mobilna Intermarché Polska miała swoją premierę w 2017 roku. Pod koniec 2022 roku przekroczyliśmy 1 milion jej pobrań. Co nas dodatkowo cieszy to fakt, że nasza aplikacja stale utrzymuje jedną z najwyższych średnich ocen, w kategorii aplikacji zakupowych, zarówno w sklepie Google Play, jak i w App Store – mówi HandelExtra.pl Piotr Wojtczak, kierownik ds. marketingu klienta w Intermarché (Grupa Muszkieterów).

Podkreśla, że z myślą o klientach praktycznie od dnia debiutu aplikacja cały czas sukcesywnie jest rozwijana. Obecnie dzięki niej użytkownicy mogą zapoznać się z bieżącą ofertą sieci Intermarché, w tym aktualnymi gazetkami oraz informacjami o akcjach i promocjach.

- Z roku na rok odnotowujemy coraz większe zainteresowanie wśród klientów cyfrową wersją gazetki, do której użytkownicy aplikacji mają stały dostęp – zauważa Piotr Wojtczak.

Apka jest również głównym kanałem komunikacji programu lojalnościowego Moje Intermarché. Zarejestrowani w programie użytkownicy, dzięki skanowaniu wirtualnej karty, mogą liczyć na korzyści m.in. korzystanie z kuponów zniżkowych na wybrane produkty oraz rabatów w postaci wirtualnych e-bonów obniżających wartość koszyka zakupowego.

Jak się dowiedzieliśmy, lada dzień ruszy specjalna akcja o nazwie Interkasa, która będzie absolutną nowością w sieci Muszkieterów – dzięki skanowaniu karty podczas zakupów i napełnianiu specjalnego paska postępu klienci będą mogli odbierać e-bony na zakupy po przekroczeniu wyznaczonych progów.

- Kładziemy duży nacisk na dalsze udoskonalanie naszej aplikacji mobilnej, ponieważ zdajemy sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywa w komunikacji z naszymi klientami. Obecnie trwają zaawansowane prace nad uruchomieniem możliwości składania zamówień w naszym sklepie internetowym poprzez aplikację mobilną oraz inaugurację programu lojalnościowego w nowej odsłonie, który w jeszcze większym stopniu będzie odpowiadać na zmieniające się potrzeby naszych klientów – ujawnia nam kierownik ds. marketingu klienta w Intermarché (Grupa Muszkieterów).

Lidl. Według Aleksandry Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR, Lidl Polska, z aplikacji tej sieci, uruchomionej w 2019 r., każdego dnia korzystają "tysiące osób". Ile dokładnie – tego operator nie ujawnia. - Wiedząc, jak ważne są dla nich oszczędności, udostępniliśmy aplikację Lidl Plus na różnych platformach: w Appstore, Google Play i Huawei AppGallery, także w wersjach ukraińskojęzycznych – informuje rzeczniczka Lidla.

I wymienia, że aplikacja Lidl Plus zapewnia klientom dostęp do benefitów, takich jak: specjalne kupony, oferty, zdrapki oraz cyfrowe paragony i gazetki. Co więcej, użytkownicy aplikacji mają więcej czasu na zwrot artykułów przemysłowych – mogą tego dokonać na podstawie e-paragonu. Ponadto w aplikacji znajduje się wyszukiwarka sklepów Lidl z opcją nawigowania, są też informacje o godzinach, w jakich pracują poszczególne placówki.

Kaufland. 2 marca startuje program lojalnościowy Kaufland Card. Wśród korzyści z jego uczestnictwa będą więc promocje i zniżki, kupony rabatowe, punkty lojalnościowe (każde wydane 1 zł = 1 pkt), a także usługi dodatkowe: gazetka online, przepisy, lista zakupów, oferty zniżkowe od partnerów oraz gry/loterie. Więcej o nim jest TUTAJ.

Rossmann. Aplikacja tej sieci jest jedną z najstarszych na naszym rynku - wystartowała w 2013 roku. Obecnie ma ponad 8 milionów użytkowników, m.in. dzięki takiej funkcjonalności jak Rossmann GO – możliwość robienia zakupów bez podchodzenia do kasy (wystarczy zdjąć produkt z półki, zeskanować go telefonem i spakować do torebki, reklamówki czy plecaka). Płatności można dokonać online, nie ma jednak problemu, jeśli ktoś chce zapłacić w kasie samoobsługowej lub tradycyjnej.

- Rossmann GO to szybsza i wygodniejsza (bez przekładania produktów z koszyka do torby) forma robienia zakupów, a jednocześnie taka, która umożliwia kontrolowanie swoich wydatków, bo w aplikacji jest dostępna historia zakupów – wymienia Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmann.

Ciekawą funkcjonalnością jest też tzw. prowadzenie do półki, czyli forma nawigacji do wybranego produktu – nie tylko do konkretnego regału, ale nawet miejsca na danej półce. Apka cechuje się też wyszukiwarką dostępności produktów w najbliższych drogeriach stacjonarnych, która jest aktualizowana co 15 minut. Posiada też różne mechanizmy lojalnościowe, takie jak np. „Szybka akcja”. W każdą środę około godziny 18:00 w aplikacji pojawia się możliwość zdobycia vouchera na wybrany produkt, za który – dzięki „Szybkiej akcji” – klient płaci mniej o kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt złotych. W każdym tygodniu oferta dotyczy innego produktu. Liczba voucherów jest limitowana – co tydzień jest ich kilkanaście tysięcy i obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”. Voucher można wykorzystać podczas zakupów w drogerii stacjonarnej – zarówno przy kasie tradycyjnej, jak i samoobsługowej.

- Już wkrótce planujemy nowe inicjatywy – zapowiada Nowakowska.

Aplikacja Rossmanna umożliwia ponadto wspieranie organizacji społecznych w ramach projektu „Pomagamy jak umiemy” poprzez skanowanie apki podczas każdych zakupów w drogerii. Jej zainstalowanie i bycie w Klubie Rossmann umożliwia również wskazanie, którą z organizacji objętych programem chce się wspierać (wybór jest jednorazowy).

Stokrotka. Już blisko 1,5 miliona użytkowników ma aplikacja Nasza Stokrotka, która została uruchomiona rok temu, w marcu 2022. Z okazji 1. urodzin aplikacji 2 marca operator rozpoczął nową akcję promocyjną. Przez cały tydzień kupując produkty z wybranych kategorii, klienci otrzymają dodatkowe 5 Płatków. 2 marca bonusowe punkty można otrzymać za każde wydane 14,99 zł na świeże warzywa i owoce. W kolejnym dniu urodzinowa bonifikata dotyczy zakupów za minimum 19,99 zł z kategorii wędliny na wagę i paczkowane. Z kolei w sobotę, 4 marca, dodatkowe Płatki można dostać za każde wydane 49 zł. W następnym dniu promocji, 6 marca, żeby otrzymać 5 Płatków, wystarczy przeznaczyć 9,99 zł na pieczywo świeże, pączki, drożdżówki, cebularze i pizze. 7 marca o urodzinowe punkty będzie można się wzbogacić, wydając 14,99 zł na słodycze i ciastka paczkowane. Ostatniego dnia akcji, 8 marca, promowane będą zakupy kwiatów ciętych i doniczkowych za minimum 19,99 zł.

Aplikacja Stokrotki daje wiele możliwości korzystania z tańszych zakupów. Można w niej znaleźć produkty objęte cotygodniowymi ofertami promocyjnymi i kupony jednorazowe. Dodatkowo z Naszą Stokrotką można uczestniczyć w programie lojalnościowym polegającym na zbieraniu Płatków za zrobione w Stokrotkach zakupy. Płatki można następnie wymienić na produkty dostępne w niskich cenach – nawet za 1 grosz.

- Nasza Stokrotka cieszy się nie tylko dużym zainteresowaniem ze strony klientów, ale także ich wysokimi ocenami. W lutym na podstawie opinii użytkowników w Google Play i App Store rozwiązanie Stokrotki ponownie zostało najlepiej ocenianą aplikacją wśród ogólnopolskich sieci spożywczych - chwali się operator.

W Naszej Stokrotce oprócz rabatów znaleźć można także dodatkowe funkcje ułatwiające zaplanowanie zakupów. Dostępne są w niej gazetki promocyjne w wersji online, z których produkty można dodawać wprost do listy zakupów. Aplikacja umożliwia także znalezienie najbliższego sklepu, sprawdzenie historii swoich zakupów czy zbieranie znaczków w ramach specjalnych akcji promocyjnych.

Żabka. Niebawem miną cztery lata od wprowadzenia aplikacji Żappka na rynek. Obecnie jest ona jedną z najpopularniejszych w Polsce – została pobrana już ponad 10 mln razy, a aktywnie korzysta z niej ponad 6 mln użytkowników.

Żappka to pierwszy na rynku ekosystem łączący w sobie mechanizm programu lojalnościowego oraz działań wpływających na aktywność i zaangażowanie klienta. Aplikacja pozwala na gromadzenie punktów, tzw. żappsów, i wymianę ich na produkty dostępne w sklepach. Każdy użytkownik może przelać swoje żappsy na konto znajomego będącego jednocześnie użytkownikiem tej aplikacji mobilnej. Osobom korzystającym z tego rozwiązania sieć daje także możliwość włączania się w różnego rodzaju akcje pomocowe i wymiany zebranych żappsów na cegiełki charytatywne m.in. na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, walkę z koronawirusem czy organizacje charytatywne prowadzące działania humanitarne w Ukrainie. Oprócz tego, Żappka dostarcza użytkownikom  doświadczeń korzystania ze personalizowanych promocji, wyzwań czy usług (płatności bezgotówkowe Żappka Pay, śledzenie i odbieranie przesyłek dzięki Żappka Post, możliwość uratowania pełnowartościowego jedzenia z krótką datą ważności, aż 50% taniej, w ramach Dobrej Paczki), ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Żappka pozwala również na wejście do naszych autonomicznych sklepów Żabka Nano.

- Nieustannie dbamy o to, by aplikacja była innowacyjna i wyróżniała się na tle innych tego typu rozwiązań. Stale dodajemy do niej nowe funkcjonalności, rozszerzając katalog dostępnych w niej usług oraz personalizowanych ofert. W ostatnim czasie m.in. umożliwiliśmy wymianę żappsów, na gry dostępne na platformie naszego partnera – GAMIVO, oraz uruchomiliśmy subskrypcję na kawę, tzw. Kawonament - usłyszeliśmy w biurze prasowym Żabka Polska.

Dowiedzieliśmy się też, że jako pierwsza sieć handlowa na europejskim rynku retail Żabka stworzyła też grę mobilną dostępną w aplikacji mobilnej, czyli Żabu. Projekt powstał w oparciu o badania z udziałem użytkowników aplikacji (brali oni m.in. udział w tworzeniu postaci Żabu) i jest obecnie testowany przez wybraną grupę 9000 użytkowników. Testy Żabu umożliwią sieci zdobycie gruntownej wiedzy na temat oczekiwań miłośników elektronicznej rozrywki, a zebrane informacje wyznaczą kierunki modyfikacji funkcjonalności zastosowanych w grze. - W ten sposób chcemy uzyskać rozwiązanie maksymalnie dopasowane do oczekiwań naszych klientów - twierdzi przedstawicielka Żabka Polska. 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 5584 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.