Sieć kosmetyczna Lush otworzyła pierwszy w Polsce sklep
Niecały rok po uruchomieniu e-commerce sieć Lush rozszerza działalność o sprzedaż stacjonarną na nad Wisłą. Właśnie ruszył pierwszy punkt.
Obok flagowych produktów care & beauty, czyli kul do kąpieli, konsument znajdzie tu również ręcznie robione kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry. Marka, w myśl przyświecającej jej zasady: zostawić świat lepszym, niż go zastaliśmy, zachęca swoich klientów do wzięcia udziału w programie Bring It Back również w Polsce - każde puste opakowanie po produkcie Lush, to rabat na kolejne zakupy!
Lush Retail Ltd. to brytyjski sprzedawca kosmetyków z siedzibą w Poole, Dorset, w Wielkiej Brytanii. Firma została założona w 1995 roku przez trychologa Marka Constantine'a, jego żonę Mo Constantine i pięcioro innych wspólników. Lush ma 951 sklepów na całym świecie, w 49 krajach, z czego 20% zlokalizowana jest w USA, a zakłady produkcyjne mieszczą się w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Chorwacji, Niemczech, Japonii i Australii. Obecnie firma w 10% jest własnością pracowników.
Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą kremów, mydeł, szamponów, żeli pod prysznic, balsamów, nawilżaczy, peelingów, maseczek i innych kosmetyków do twarzy i włosów. Organizacja twierdzi, że korzysta wyłącznie z przepisów wegetariańskich, z których 85% jest również wegańskich i używa naturalnych ingredientów.
W 1995 roku Constantine i Weir otworzyli sklep z kosmetykami na High Street w Poole, tworząc asortyment ze świeżo zakupionych owoców i warzyw. Lush otworzył dwa nowe sklepy w Covent Garden i Kings Road w Londynie. Spółka rozszerzyła swoją działalność na inne państwa, najpierw ze sklepami w Chorwacji, a następnie w Australii w 1997 r. w Brazylii w 1999 r. oraz w Dublinie i Irlandii w 2000 r.
Na początku pandemii COVID-19 firma Lush oferowała bezpłatne mycie rąk we wszystkich swoich sklepach, aby pomóc spowolnić rozprzestrzenianie się wirusa. Jednak 16 marca 2020 r. Spółka zamknęła wszystkie sklepy w Ameryce Północnej, ale nadal płaciła pracownikom, przy czym sklepy w Australii zostały zamknięte cztery dni później, a sklepy w Wielkiej Brytanii 21 marca 2020. W marcu firma ogłosiła, że zwalnia pracowników w Kanadzie ze względu na wpływ, jaki pandemia miała na jej działalność.
W 2021 r. Lush usunął swoje konta na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i TikToku, powołując się na negatywne skutki dla zdrowia psychicznego i obrazu ciała spowodowane przez takie usługi.