We wnętrzach dominują zieleń i naturalne materiały, a w menu – zgodnie z trendami – jest więcej wytrawnych i słonych przekąsek. W sumie Lagardère Travel Retail prowadzi dziś 43 kawiarnie So Coffee w naszym kraju: większość w centrach handlowych i outletach, a 11 na lotniskach.
W połowie lutego na Lotnisku Warszawa/Modlin miała też miejsce premiera 1Minute Smacznego! To tzw. foodvenience’owy sklep inspirowany kulturą foodtrucków. Pasażerowie podróżujący z Modlina znajdą go na antresoli w sąsiedztwie kawiarni So Coffee. W otwartej kuchni z frontem z blachy falistej przygotowywane są szybkie, ale smaczne i jakościowe posiłki, w tym flagowy hot dog szeryfa. 1Minute był typowo travel-retailowym formatem w portfolio Lagardère Travel Retail, ale w odsłonie «Smacznego!» jest testowany także w innych lokalizacjach: szpitalach i centrach handlowych.
– So Coffee i 1Minute Smacznego! to nasze flagowe formaty, które cieszą się dużą popularnością i są lubiane przez konsumentów. Obserwujemy, że kawiarnie w nowej odsłonie odwiedza więcej gości, a 1Minute w wersji «Smacznego!» od początku generuje świetne wyniki – mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail.
Tomasz Szymczak, p.o. prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin dodaje, że otwarcie w Modlinie dwóch kawiarni i sklepu foodvenience wzmacnia ofertę gastronomiczną lotniska.
–Ważne jest dla nas to, żebyśmy oprócz solidnej obsługi pasażerów pod kątem samych lotów – czyli tego, po co głównie przybywa się na lotnisko – kojarzyli się z atmosferą szczerej gościnności. Jestem pewien, że pasażerowie korzystający z oferty So Coffee albo 1Minute Smacznego! będą mieć same dobre wspomnienia z pobytu u nas i o tym, jak szybko i smacznie upływał im czas w oczekiwaniu na loty – mówi Szymczak.
Warto odnotować, że w ubiegłym roku zrealizowana została kompleksowa przebudowa powierzchni handlowych i gastronomicznych w terminalu pasażerskim. Na parterze w strefie zastrzeżonej (znajdującej się za kontrolą bezpieczeństwa) rozbudowany został i blisko dwukrotnie powiększony sklep duty free Aelia – również prowadzony przez Lagardère Travel Retail. Rozbudowany został też inny sklep Grupy - typu travel essential, działający pod globalną marką Relay, W efekcie powiększyła się oferta prasy i książek, akcesoriów podróżnych, pamiątek, przekąsek, słodyczy oraz napojów. Jednocześnie pasażerowie uzyskali dostęp do wcześniej dla nich niedostępnej powierzchni na antresoli terminala, gdzie powstała nowa strefa restauracyjna.
Lagardère Travel Retail prowadzi na lotnisku w Modlinie także Best Fly Bar oraz sklep Discover Mazovia. Współpraca Grupy z portem lotniczym trwa nieprzerwanie od 2017 r.
Lagardère Travel Retail w naszym kraju zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak InMedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute i inne. Ostatnio Lagardère przejęło też franczyzę Costa Coffe