Tłumy na otwarciu Fortu Wola. Galeria, m.in. z Kauflandem, zbiera dobre opinie
- Miło, że to miejsce znowu tętni życiem. Wróciły wspomnienia sprzed lat (...) - mówią pierwsi klienci Fortu Wola, który po kilku latach niebytu powrócił w nowej odsłonie, jako kolejny punkt na mapie handlowej stolicy.
W dniu otwarcia do galerii przybyły tłumy. Miejsce zebrało niemal same pozytywne opinie wśród klientów. "Bardzo ładnie prezentuje się z zewnątrz. W środku też przyjemnie, jasno, świeżo. Tłumy ludzi. Raziła mnie bardzo głośna muzyka w niektórych sklepach. Minusem jest brak od strony głównego wejścia schodów ruchomych. Z siatkami schodzi się po schodach. Piękna toaleta. Super duży, przestronny Rossmann oraz Kaufland. Inne sklepy też ok. Pączków już nie rozdawano, ale ja za pączkami nie przepadam. Zrobiłam zakupy w trzech sklepach. Miły pan z Hebe rozdawał cukierki i małe perfumy. Nie wszystkie sklepy jeszcze się otworzyły, ale miło, że to miejsce znowu tętni życiem. Wróciły wspomnienia sprzed lat gdy często robiłam tu zakupy" - pisze jedna z klientek na fanpage'u Fortu Wola.
"Było super. Fajnie, że Fort wrócił", "Mi się podobało (...). Trochę wspomnienia wróciły. Zawsze mi brakowało jakiegoś sklepu jak się przesiadłam w tym miejscu" - piszą kolejni.
Przypomnijmy. Historia Fortu Wola sięga 2001 r. Głównym najemcą spożywczym był w nim początkowo hipermarket Géant francuskiej Grupy Casino, która jednak w 2006 r. opuściła Polskę i sprzedała swoje hipermarkety niemieckiej Grupie Metro. Niemcy po 10 latach sprzedali biznes, tym razem Francuzom z Auchan. Jednak zdążyło ono podziałać w nowym miejscu zaledwie rok - przestarzała formuła Fortu Wola w porównaniu z innymi, nowszymi i bardziej nowoczesnymi galeriami handlowymi spowodowała, że centrum zaczęło tracić klientów. W międzyczasie po drugiej stronie ulicy Połczyńskiej, przy której zlokalizowany jest obiekt wyrosły osiedla mieszkaniowe, które mogą zapewnić najemcom klientów. Zamknięcie dwóch położonych w pobliżu hipermarketów Tesco (przy Połczyńskiej i Górczewskiej) spowodowało, że właściciel Fortu Wola zdecydował się na gruntowny remont Fortu.
I tak, zlokalizowane przy ul. Połczyńskiej 4 Centrum Handlowe Fort Wola po kilku latach zamknięcia oddało 16 lutego 2023 r. do dyspozycji klientów ponad 70 sklepów i punktów usługowych oraz 900 miejsc parkingowych. Największym najemcom jest Kaufland, który podkreśla walory nowo otwartego sklepu. Sklepowe alejki zostały oznaczone w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić klientom znalezienie ich ulubionych produktów spożywczych − wszystko dzięki zastosowaniu kolorystyki spójnej z tą, która jest znana z gazetek promocyjnych sieci. Do użytku konsumentów oddane zostały kasy samoobsługowe. W sklepie zamontowano panele cyfrowe, na których można sprawdzić ceny produktów, a przy ladzie obsługowej zapoznać się ze składem produktów oferowanych na wagę. W placówce jest automat na kaucjonowane butelki, dzięki któremu opakowania mogą zostać ponownie wykorzystane. W zamian za zwrócone butelki szklane klienci otrzymają bon na zakupy w sklepach sieci.
Z kolei Maxi Zoo uruchomiło w tym miejscu nie tylko swój jubileuszowy sklep (nr 90), ale i pierwszy w nowej osłonie. - Zmieniliśmy cały dotychczasowy design. Nasze placówki zyskały jasną, przyjazną tonację, a także zupełnie inne oświetlenie. Postawiliśmy również na połączenie minimalistycznego, industrialnego wyglądu z elementami skandynawskiego wzornictwa. Zastosowanie niższych regałów poprawi widoczność, a części modułowe dadzą dużą elastyczność w tworzeniu atrakcyjnych ekspozycji produktowych - mówi Grzegorz Kaprzyk, dyrektor ds. rozwoju Maxi Zoo Polska.
W dniach 16-18 lutego klienci Fortu Wola mogą liczyć na atrakcje i zniżki przygotowane specjalnie z okazji otwarcia.

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.