CCC nie zwalnia z cyfryzacją. Czy będą zwolnienia?
Grupa deklaruje, że siłą brandu CCC są e-commerce, omnichannel i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Pytanie tylko, jaki wpływ będą miały te działania na liczbę zatrudnionych w sklepach.
Jak podaje Grupa CCC, e-commerce utrzymuje wysoki, ok. 56-proc., udział w sprzedaży spółki. Według jej danych (listopad’22-styczeń’23) sprzedaż omnichannel na metr kwadratowy marki CCC wzrosła o 26% rdr. i jest to już ósmy (w ujęciu rdr.) kwartał z rzędu, kiedy wskaźnik ten notuje poprawę. Siłą szyldu CCC jest właśnie m.in. innowacyjny model omnichannel, a jeden z jego kluczowych elementów to aplikacja mobilna, którą pobrało ponad 10 mln osób i właśnie stała się głównym kanałem sprzedaży online CCC.
Rok temu w Polsce Grupa uruchomiła także sprzedaż online najmłodszego brandu – HalfPrice. – Już dziś sprzedaż e-commerce tej marki odpowiada za blisko 5% przychodów – powiedział 7 lutego na konferencji wynikowej Adam Holewa, prezes zarządu HalfPrice. I dodał, że brand kontynuuje swój rozwój, dostosowując się do aktualnej sytuacji na rynku handlu. – Widzimy, że nasz pomysł na off-price się sprawdza i w 2023 roku chcemy sukcesywnie rozbudowywać sieć sprzedaży – podkreślił.
Grupa CCC szczyci się także sukcesem marki Modivo, która monetyzuje inwestycję w Marketplace – GMV. Od uruchomienia usługi trzy miesiące temu osiągnięto poziom 8,2 mln zł obrotów.
Grupa dysponuje jednocześnie ok. 90 platformami e-commerce i ok. tysiącem sklepów w 28 krajach pod markami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee, w tym pod marką CCC ma ich aktualnie 820, a pod szyldem HalfPrice 91 sklepów stacjonarnych na świecie.
Jednocześnie firma deklaruje, że będzie rozważnie powiększać ich bazę - w tym roku przewiduje 10 do 20 nowych otwarć w Polsce. I raczej rośnie cyfryzacją i sprzedażą z metra kwadratowego i pomniejsza metry kwadratowe powierzchni sprzedażowej.
Na pytanie, czy Grupa CCC planuje zwolnienia, firma odpowiada: – Żadnych gwałtownych ruchów nie robimy i nie planujemy. Natomiast poziom etatyzacji został wyrównany do poziomu rynku. To naturalne, że zatrudnienie i liczbę pracowników musimy dostosować do rozwoju cyfryzacji i sprzedaży online – mówi Grupa CCC.
Firma nie ukrywa także, iż jej działalność w tym roku i najbliższym czasie będzie się koncentrowała na budowaniu „poduszki finansowej” dla Grupy we wszystkich obszarach i markach. A to wiąże się z ograniczeniem kosztów, pracami nad poprawą konwersji gotówki (w tym rotacją zapasów) czy optymalizacją wydatków inwestycyjnych.
Ale, jak podkreśla Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC, wiele uwarunkowań ekonomicznych, w których funkcjonuje handel i firma, normalizuje się w szybkim tempie, np. koszty w łańcuchu dostaw, kursy walut czy koszty nośników energii. – Spadki zaufania konsumenckiego wyhamowały, a ostatnie trzy miesiące pokazują możliwą zmianę trendu. Zwalniająca inflacja i zatrzymanie wzrostu stóp procentowych daje nadzieje na stabilizację otoczenia makroekonomicznego – dodaje.
Rok temu w Polsce Grupa uruchomiła także sprzedaż online najmłodszego brandu – HalfPrice. – Już dziś sprzedaż e-commerce tej marki odpowiada za blisko 5% przychodów – powiedział 7 lutego na konferencji wynikowej Adam Holewa, prezes zarządu HalfPrice. I dodał, że brand kontynuuje swój rozwój, dostosowując się do aktualnej sytuacji na rynku handlu. – Widzimy, że nasz pomysł na off-price się sprawdza i w 2023 roku chcemy sukcesywnie rozbudowywać sieć sprzedaży – podkreślił.
Grupa CCC szczyci się także sukcesem marki Modivo, która monetyzuje inwestycję w Marketplace – GMV. Od uruchomienia usługi trzy miesiące temu osiągnięto poziom 8,2 mln zł obrotów.
Grupa dysponuje jednocześnie ok. 90 platformami e-commerce i ok. tysiącem sklepów w 28 krajach pod markami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee, w tym pod marką CCC ma ich aktualnie 820, a pod szyldem HalfPrice 91 sklepów stacjonarnych na świecie.
Jednocześnie firma deklaruje, że będzie rozważnie powiększać ich bazę - w tym roku przewiduje 10 do 20 nowych otwarć w Polsce. I raczej rośnie cyfryzacją i sprzedażą z metra kwadratowego i pomniejsza metry kwadratowe powierzchni sprzedażowej.
Na pytanie, czy Grupa CCC planuje zwolnienia, firma odpowiada: – Żadnych gwałtownych ruchów nie robimy i nie planujemy. Natomiast poziom etatyzacji został wyrównany do poziomu rynku. To naturalne, że zatrudnienie i liczbę pracowników musimy dostosować do rozwoju cyfryzacji i sprzedaży online – mówi Grupa CCC.
Firma nie ukrywa także, iż jej działalność w tym roku i najbliższym czasie będzie się koncentrowała na budowaniu „poduszki finansowej” dla Grupy we wszystkich obszarach i markach. A to wiąże się z ograniczeniem kosztów, pracami nad poprawą konwersji gotówki (w tym rotacją zapasów) czy optymalizacją wydatków inwestycyjnych.
Ale, jak podkreśla Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC, wiele uwarunkowań ekonomicznych, w których funkcjonuje handel i firma, normalizuje się w szybkim tempie, np. koszty w łańcuchu dostaw, kursy walut czy koszty nośników energii. – Spadki zaufania konsumenckiego wyhamowały, a ostatnie trzy miesiące pokazują możliwą zmianę trendu. Zwalniająca inflacja i zatrzymanie wzrostu stóp procentowych daje nadzieje na stabilizację otoczenia makroekonomicznego – dodaje.