Z Lidlem zdrapuj, z Biedronką potrząśnij. Tak sieci walczą o klienta

Od poniedziałku 6 lutego Biedronka i Lidl stają w szranki, rozszerzając swoje dotychczasowe oferty promocyjne. Lidl pomnaża zdrapki, Biedronka daje możliwość dwukrotnego skorzystania w ciągu dnia z Shakeomatu.

Od poniedziałku 6 lutego Lidl udostępnia klientom dodatkowe kupony z rabatami w aplikacji Lidl Plus. Im większe zrobią zakupy, tym atrakcyjniejszy otrzymają kupon. Za każde zakupy w sklepach Lidl klienci otrzymają zdrapki: srebrną (za wydane mniej niż 50 zł), złotą (od 50,01 zł do 100 zł) lub diamentową (za więcej niż 100,01 zł). Pod zdrapkami znajdą się dodatkowe kupony z rabatami na kolejne produkty, przy czym atrakcyjność kuponu zależy od wielkości zakupów. Aby skorzystać ze zdrapki należy przy kasie zeskanować aplikację Lidl Plus. Wówczas na ekranie głównym, pod kuponami, pojawi się zdrapka, a wraz z nią – dodatkowy kupon z określonym benefitem. Srebrne, złote oraz diamentowe zdrapki Lidl Plus będą przyznawane do soboty 25 lutego.

Od poniedziałku również Biedronka rozszerza swoją ofertę promocyjną. Chodzi o Shakeomat, czyli jedną z najpopularniejszych funkcji w aplikacji Moja Biedronka. Shakeomat to nic innego jak potrząśnięcie telefonem, które pozwala klientowi na uzyskanie dedykowanej mu oferty promocyjnej. Rozszerzenie tej usługi polega na tym, że od 6 lutego klienci mogą codziennie dwukrotnie potrząsnąć telefonem i liczyć na dostęp do produktów w atrakcyjnych cenach, a nie jak do tej pory - tylko jeden raz. Obok promocji na produkty, używając Shakeomatu użytkownik może otrzymać vouchery na różne kwoty.

Jak podaje Biedronka, z Shakeomatu, który dostępny jest w aplikacji Moja Biedronka od maja 2022 r., korzysta codziennie 9 na 10 użytkowników aplikacji. Z kolei Lidl rozszerza ofertę zdrapek w ramach Lidlowego Programu Oszczędnościowego, który został w prowadzony w sieci jesienią 2022 r.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Inquiry dla Mojej Gazetki, spośród różnych mechanizmów promocji, Polacy najbardziej oczekują właśnie obniżki ceny (odpowiedź ta zyskała 57-73% wskazań, zależnie od produktu). Wśród popularnych promocji są również: obniżenie ceny za drugi taki sam produkt oraz większa ilość produktu w takiej samej cenie. Najmniej interesują konsumentów oferty promocyjne polegające na dołączaniu prezentu do kupowanego produktu. Wśród sieci sklepów, w których Polacy najczęściej korzystają z promocji, liderem jest - a jakże - Biedronka, która zyskała 55% wskazań oraz Lidl - 31% [szczegóły badania TUTAJ].

Ilona Mrozowska 4906 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.