Zaskakujący ranking najlepiej sprzedających się nowości 2022

CMR przyjrzało się nowościom 2022, które osiągnęły najlepsze wyniki w sklepach do 2500 mkw w udziałach w liczbie transakcji. Tak różowego podium eksperci się jednak nie spodziewali!

Eksperci z CMR przeanalizowali nowości, które zostały wprowadzone w kategorii napojów w sklepach do 2500 mkw. Miejsca pierwsze i trzecie zajęły dwie gramatury (0,5 l i 0,85 l) tego samego produktu: Mirinda Pomegranate&Grape bez cukru (o smaku winogron i granatu) od PepsiCo, zaś miejsce drugie Fanta "what the Fanta" Zero 0,5 l, (Coca-Cola HBC) którego smak pozostaje tajemnicą.

Każdy z tych napojów ma kolor ... różowy. - Na ile sam kolor miał wpływ na wybory konsumenta? Na to pytanie prosto nie odpowiemy, z całą pewnością jednak wszystkie trzy produkty wyróżniały się na półce i mogły przyciągnąć uwagę - konkludują analitycy CMR.

Drugą kategorią, która zwróciła uwagę w zestawieniach z nowościami są pizzy mrożone, które wzbudziły zainteresowanie, ponieważ w rankingu TOP 3 - wbrew rynkowym trendom - nie ma ani jednej opcji wegetariańskiej. Jest za to: Hortex Pizza z szynką i pieczarkami, Guseppe Pizza Farmerska (Dr. Oetker) - ham&chorizo oraz Hortex Pizza Salami. Dopiero kolejna w rankingu jest Pizza Cztery Sery (Hortex).

Hortex zadebiutował z kategorią pizzy niedawno, bo jesienią 2022 r., o czym HandelExtra.pl napisał jako pierwszy [tutaj]. Do tej pory w kategorii pizzy mrożonej był jeden, zdecydowany lider sprzedaży - Dr. Oetker.




Ilona Mrozowska 4905 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.