Walentynki: wiemy, jakie są najpopularniejsze prezenty

PayPo zbadał nastawienie Polaków do walentynek. Okazuje się, że ten dzień świętuje 66% badanych. Wiadomo też, co kupują i jak je celebrują.

Walentynki są powszechnie obchodzone w Polsce bez względu na płeć czy wiek – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo. Tylko 10% badanych wskazało, że nie uważa się za romantyków, jednak nie celebruje ich aż 23%.

Mężczyźni wydają więcej na prezenty

PayPo postanowiło sprawdzić również, za jaką kwotę Polacy kupują prezenty. Z danych wynika, że co czwarty mężczyzna na prezent wydaje średnio 100-200 zł. Prawie jedna czwarta (23%) przeznacza na tę okazję maksymalnie 50 zł, a niewiele mniej, bo 22%, decyduje się na kwotę rzędu 100-200 zł. 13% płaci za upominki od 200 do 500 zł.

Mniejsze kwoty na prezenty przeznaczają kobiety. Jedna trzecia respondentek wydaje średnio 50-100 zł, 27% najwyżej 50 zł. Natomiast prawie co czwarta kobieta między 100-200 zł, a zaledwie 4% wydaje na ten cel od 200 do 500 zł.

Co najczęściej kupują kobiety, a co mężczyźni?

W czołówce najczęściej kupowanych upominków przez mężczyzn są się kwiaty (55%), czekoladki (45%), kosmetyki i perfumy (30%) oraz biżuteria (27%). Zestawienie zamykają książki, gry i płyty (z wynikiem odpowiednio 10, 5 i 4%). Co dziesiąty mężczyzna w prezencie dla ukochanej kupuje odzież lub torebkę.

Nieco inne decyzje zakupowe podejmują kobiety, które najczęściej obdarowują drugie połówki kosmetykami i perfumami (39%) oraz czekoladkami (tyle samo proc.), a 27% gadżetami typu kubki czy ramki na zdjęcia. Ciekawostką jest fakt, że osób obdarowywanych przez kobiety kwiatami jest niemal dwa razy więcej (prawie 8%) niż płytami z muzyką (ok. 5%). Warto również odnotować, że 15% badanych kobiet nie kupuje dla partnerów żadnych prezentów.

Badanie PayPo zrealizowano za pośrednictwem platformy Omnisurv by IQS w dniach 27-29.01.2023 roku na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat.

 

 

Katarzyna Pierzchała 5584 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.