Aldi bez kas samoobsługowych, za to z możliwością shop & go [News HE]

W większości dużych sieci handlowych kasy samoobsługowe stają się standardem. Tymczasem Aldi, choć regularnie otwiera nowe sklepy, takich kas nie montuje w ogóle. Sprawdzamy, dlaczego i co, być może, zamierza zaoferować w zamian.

Pierwsze dwa otwarcia 2023 roku Aldi ma już za sobą - 25 stycznia nowe placówki sieci ruszyły w Stargardzie oraz w Rokietnicy (to pierwsze sklepy w tych miejscowościach). Łącznie sieć ma w Polsce 252 placówki. Jak wynika z informacji HandelExtra.pl w żadnej nie ma kasy samoobsługowej.

- Aktualnie sklepy Aldi nie są wyposażone w kasy samoobsługowe - potwierdza Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR, Aldi. - Analizujemy wdrożenie różnych rozwiązań w modelu docelowym, a najbardziej prawdopodobny jest nowocześniejszy koncept, czyli shop & go. Chcemy wybrać najbardziej optymalną wersję, która zaoferuje klientom nowy wymiar zakupów. W tym celu uzupełniamy i modernizujemy nasze systemy – ulegają one teraz przeobrażeniom, by były gotowe do przejęcia dodatkowych funkcji - informuje HandelExtra.pl Agata Biernacka.

Zapytana o szczegóły, przyznaje, że na razie trudno wskazać konkretną datę takiego wdrożenia. 

Grupa Aldi Nord do której należy sieć Aldi w Utrechcie w środkowej Holandii uruchomiła w lipcu 2022 r. cały sklep Shop & Go, czyli market w którym nie ma kas, a rachunek naliczany jest za pomocą specjalnego systemu kamer, wykorzystującego sztuczną inteligencję oraz czujniki zainstalowane na sklepowych półkach. Z kolei na początku 2022 r. Aldi Süd otworzył w Londynie na Greenwich High Street bezkasowy Aldi Shop & Go - szczegóły TUTAJ

Z ubiegłorocznego badania* przeprowadzonego na polskich konsumentach, możliwość zapłaty w kasie samoobsługowej i brak konieczności stania w kolejce do tradycyjnej kasy zostało uznane za najważniejszą zaletę terminali płatniczych przez prawie jedną czwartą respondentów.

Z dyskontów spożywczych w kasy samoobsługowe inwestują wszystkie pozostałe, a więc Biedronka, Lidl i Netto.

*Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w lipcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.