Megasam24 rzuca rękawicę Frisco.pl

Warszawski start-up, założony zaledwie w 2021 r., podbija rynek e-grocery. Tegoroczne plany operatora wykraczają daleko poza stolicę, planowane obroty również wyglądają imponująco.

W 2023 r. właściciel Megasam24 - Dariusz Krzysztoporski - chce zrealizować około 70 000 zamówień, co wiąże się ze wzrostem o 40%. Chce również zamknąć 2023 r. liczbą 18 mln zł przychodów. - Myślę, że jest spora szansa na jego zrealizowanie – uważa Krzysztoporski (na zdjęciu).

Poprzez jakie działania zamierza osiągnąć takie wyniki? Oprócz rozwoju dotychczasowych kierunków (Warszawa, Polska i Unia Europejska) chce wejść na rynek HoReCa (tu pomoże doświadczenie z trzech jego restauracji). - Dodatkowo tworzymy dział zajmujący się obsługą dostaw produktów spożywczych do instytucji państwowych, zdobywanych poprzez przetargi. Ostatni element to powrót na Allegro, ale w bardziej opłacalnym modelu – ujawnia HandelExtra.pl.

W planach są też przejęcia e-sklepów. - Interesują nas e-sklepy ogólnopolskie lub warszawskie, które generują roczny przychód od 200 tys. do 10 mln zł. Szczerze mówiąc, to zostały już pojedyncze sklepy. Ponieważ widzimy ogromy sens w konsolidacji, jesteśmy chętni stworzyć naprawdę duży podmiot z nowymi firmami, które dysponują dużo większym kapitałem (Barbora, Delio), co dałoby nam możliwość szybkiego wejścia na poziom kilkudziesięciu milionów złotych i bezpośredniej walki z Frisco.pl – Krzysztoporski snuje plany.

Trzeba przyznać, że od początku działalności myślał dalekosiężnie. Uruchomiony w lipcu w 2020 r., czyli po pierwszej fali pandemii Megasam24.pl najpierw szturmem podbił stołeczny rynek e-grocery. W pierwszym roku twórca e-marketu zainwestował prawie 1 mln zł w serwis internetowy oraz bazę magazynową i logistyczną, która pozwalała na obsługę klientów na terenie Warszawy i okolic.

W ciągu 1,5 roku serwis miał już w ofercie 10 000 produktów i zrealizował 20 000 zamówień, a sam rok 2021 zamknął rocznym obrotem prawie 4 mln zł. Na początku 2022 r. rozszerzyła obsługę zakupów na cały kraj, z wysyłką następnego dnia roboczego po dokonaniu zamówienia.

Na przełomie 2021 i 2022 r. Megasam24 kupił A2A-Market.pl oraz iJest.pl. Pod koniec 2022 r. zrealizował dwie kolejne istotne transakcje. W październiku przejął zorganizowaną część przedsiębiorstwa PolskiKoszyk.pl. W kolejnym miesiącu połączył się z Yesha.com.pl. Wszystkie działania konsolidacyjne pozwoliły na zwiększenie asortymentu z 10 tysięcy do 30 tysięcy pozycji, a ponadto rozszerzenie bazy klientów do 140 tysięcy.

Warszawa jest pierwszym rynkiem Megasamu24 i zawsze będzie jednym z najważniejszych. Obecnie jest to około 40% biznesu, ale ze względu na bardzo szybki rozwój sprzedaży ogólnopolskiej i ogólnoeuropejskiej - mimo wzrostów wolumenu - sam jej udział procentowy nieznacznie spada.

Ubiegły rok firma zamknęła z imponującymi wynikami: trzykrotny wzrost skali biznesu i asortymentu, wzrost liczby klientów i wyjście z dostawami na rynek europejski.

 

 

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.