Ariel, Pampers i Gillette - ceny tych produktów będą rosły

Sprzedaż i zyski Procter & Gamble nie spełniają oczekiwań producenta. Jeszcze w 2022 r. znacznie podniósł on ceny produktów takich marek, jak: Ariel, Pampers i Gillette. I zapowiada dalsze podwyżki.

Jak podkreśla portal www.retaildetail.eu, nawet znaczne podwyżki cen nie mogą w pełni zrekompensować spadających wolumenów. Mimo to firma podnosi swoje prognozy.

W drugim kwartale roku finansowego (od października do grudnia 2022 r.) Procter & Gamble podniósł ceny swoich markowych produktów, takich jak Ariel, Pampers i Gillette, średnio o 10%. Jednak wolumeny spadły o 6% - częściowo w wyniku spadku popytu konsumentów, ale także ograniczenia działalności w Rosji i powolnej sprzedaży w Chinach, gdzie ciągłe problemy w łańcuchu dostaw nie sprzyjały biznesowi. W rezultacie ogólny wzrost sprzedaży nadal wynosił w tym czasie 5%.

Producent kosmetyków i środków higieny osobistej marki będzie nadal podnosił ceny przez cały rok. Firma wyjaśnia, że konsumenci reagują na te podwyżki nawet lepiej niż oczekiwała. Dotyczy to zwłaszcza takich kategorii, jak higiena kobieca czy środki czystości.

- Odbiorcy rynku nie przestają myć rąk ani robić prania - tłumaczy Andre Schulten, dyrektor finansowy, Procter & Gamble, w komentarzu dla CNBC. Producent liczy teraz na wzrost sprzedaży o 4 do 5% w całym roku finansowym, nieco lepszy niż poprzednio prognozowano, czyli 3 do 5%.