Limonka wypływa na szerokie wody

Co najmniej 30 nowych sklepów oraz szeroko zakrojone inwestycje w logistykę i promocję - oto plany na ten rok operatora sieci Limonka.

Priorytetem Limonki jest uruchomienie własnego magazynu. - Jesteśmy na etapie załatwiania formalności związanych z powołaniem spółki, która będzie odpowiadała za wszystkie procesy w tym obszarze. Poza tym na różne sposoby skupimy się poprawieniu rentowności placówek prowadzonych przez naszych partnerów – mówi HandelExtra.pl Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki Elita Kupców, będącej operatorem franczyzowej sieci Limonka.

W 2022 r. przystąpiło do sieci 36 placówek. Limonka rozszerzyła działalność m.in. o stacje benzynowe oraz punkty gastronomiczne. Mimo tego, że 2023 r. zapowiada się na bardzo trudny, operator planuje dołączenie do organizacji kolejnych 30 sklepów.

Chce to osiągnąć m.in. dzięki kampanii promocyjnej, promującej patriotyzm zakupowy i akcentującej polskość sieci, z którą rusza od lutego. To pierwsza tak duża kampania. - Inspiracją była bardzo udana kampania medialna Grupy Chorten, która w ten sposób podkreślała właśnie patriotyzm zakupowy. Dotychczas promowaliśmy nasze sklepy na różne sposoby, ale nigdy w takiej skali i z tak wyraźnym akcentowaniem polskości – tłumaczy Wojciech Grzeszczak.

Na pytanie, dlaczego sieć stawia akurat na patriotyzm, skoro kilka sieci już mocno eksponuje ten element w reklamach, odpowiada: - Ponieważ cały czas wierzymy, że siłą polskiego handlu są polskie sieci zrzeszającej sklepy prowadzone przez polskich kupców. Chcemy na każdym kroku o tym przypominać.

I dodaje, jakie konkretne cele przyświecają kampanii: - Jesteśmy przekonani, że przypominając klientom o rodzimym rodowodzie sklepów Limonka zachęcimy ich do częstszych wizyt w naszych placówkach. Chcemy, żeby osoby robiące u nas zakupy pamiętały, że nasi partnerzy płacą podatki w swoich gminach, zatrudniają ich mieszkańców oraz często wspierają lokalne organizacje w organizacji różnych akcji - podkreśla.

Operator przymierza się też do przygotowania oferty oklejenia aut dostawczych dla partnerów sieci. Czemu to moa służyć? - Oprócz przekazu kierowanego do konsumentów chcemy dotrzeć z naszą ofertą do potencjalnych partnerów sieci. Hasło przewodnie kampanii będzie promowane za pośrednictwem różnych nośników, takich jak banery, plakaty, gazetki czy media społecznościowe ale również znajdzie się w reklamie radiowej. Będzie o nas głośno – zapowiada prezes zarządu Elity Kupców.

Kampania będzie przebiegała więc wielotorowo. Jedną z jej odsłon mają być aplikacje hasła reklamowego w informatorach cenowych (oferta wchodzi do sklepów 26 stycznia), pojawią się też banery reklamowe w sklepach (od 09 lutego). Bardzo ważnym momentem będzie też emisja reklamy w dwóch radiowych stacjach regionalnych. Przyświecać im będzie hasło „Kocham Polskę, kupuję w polskich sklepach”. Spoty zawierać będą ofertę produktów plus to hasło.

Obecnie Limonka zrzesza około 150 sklepów.

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.