Pepco: nowe sklepy i wzrost zatrudnienia w 2023 roku

Setki planowanych otwarć, tysiące nowo zatrudnionych osób - Pepco świętuje otwarcie i sklepu nr 3000 w Berlinie i zdradza plany na ten rok.

Ponad 29 tys. nowych pracowników ma zasilić szeregi Pepco w 2023 r. Obecnie sieć zatrudnia w Europie ponad 26 tys. osób, z których prawie 40% (ponad 10 tys.) w Polsce, w tym ok. 1000 osób w poznańskiej centrali firmy. Liczba zatrudnionych od 2010 r. zwiększyła się o ponad 1000%.

Wzrost zatrudnienia to efekt planowanych otwarć - w 2023 r. powstać ma ponad 500 placówek. Firma chce też zadebiutować w Portugalii (wiosną) oraz w Bośni i Hercegowinie (w drugiej połowie roku).

– Pracownicy to filar, na którym opiera się dynamiczny rozwój Pepco. Dzięki codziennemu zaangażowaniu każdej z zatrudnianych przez nas osób możemy docierać do jeszcze większej liczby klientów, czego najlepszym dowodem było niedawne otwarcie naszego 3000. sklepu. Cieszę się, że zatrudnieni w Pepco rozwijają się razem z firmą, tworząc  wspaniałą, wielonarodową i różnorodną społeczność, z której przedstawicielami świętowaliśmy otwarcie naszego jubileuszowego sklepu w Berlinie – powiedział Anand Patel, dyrektor zarządzający Pepco.

Osób z co najmniej pięcioletnim stażem jest ponad 6300, czyli 25% ogólnie zatrudnionych. Pepco prowadzi badania opinii pracowników, z których wynika, że 82% z nich ceni sobie dobrą współpracę z zespołem, a 72% pozytywnie ocenia możliwości swojego rozwoju w firmie. Przypomnijmy, że w 2022 roku ponad 2600 pracowników w strukturach firmy przeszło na wyższe stanowiska.

Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 r. W 2013 r. firma rozszerzyła działalność na Czechy i Słowację. W lata 2015-2017 sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. W 2018 r. firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki.

Zarówno polskie i europejskie Pepco to sklepy własne, rozwijane wewnętrznym kapitałem. Taki model, podkreśla firma, zapewnia możliwość pełnej kontroli i realizacji celów (sklepy Pepco realizują ponad 28 mln transakcji miesięcznie).

Grupa Pepco powstała w 2015 r. i składa się z takich sieci detalicznych, jak: Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Sieć oferuje odzież dla całej rodziny, produkty dla domu, artykuły sezonowe i zabawki. Spółka ma obecnie ok. 3900 sklepów w 19 krajach, włączając w to Wielką Brytanię i Irlandię, zatrudniając ok. 43 tys. osób na świecie, w tym ponad 26 tys. pracowników w 17 krajach w Europie. Główna siedziba firmy mieści się w Poznaniu.