Aldi stawia na ekologiczne produkty premium

Zainicjowana od 2023 r. przez Aldi kooperatywa z międzynarodowym stowarzyszeniem ekologicznym Naturland poskutkuje pojawieniem się w sklepach sieci nowych ekologicznych produktów.

W nadchodzących miesiącach Aldi jako pierwszy wśród sieci handlowych doda do swojej oferty ekologiczne produkty Naturland.

Dyskont, który do tej pory oferował wyłącznie towary z tej kategorii pochodzące z UE, po raz pierwszy rozszerza swoją ofertę organiczną o artykuły wyższej jakości. Aldi Nord i Aldi Süd wspólnie ogłaszają, że partnerstwo jest ważnym krokiem w dalszym rozwoju tego typu asortymentu.

Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", Aldi jest jednym z największych sprzedawców produktów ekologicznych w Niemczech. Firma zakłada, że po nawiązaniu współpracy udział artykułów z certyfikatem Naturland będzie stopniowo rósł.

Według danych dziennika zrzeszający 140 tys. rolników w 60 krajach Naturland jest z kolei największym międzynarodowym stowarzyszeniem ekologicznym. Tylko w Niemczech i Austrii należy do niego około 6500 gospodarstw ekologicznych.

Aldi chce w przyszłości pomagać rolnikom poprzez własny program wspierania bioróżnorodności. Według firmy ma się on opierać na trzech filarach: cyfrowym rejestrowaniu usług rolniczych na rzecz większej różnorodności biologicznej, szkoleniach i doradztwie dla rolników oraz wsparciu finansowym konkretnych działań. Za każdy sprzedany produkt Aldi chce wpłacić pewną kwotę do puli dotacji. Klienci mogą to rozpoznać na artykułach po nowym logo z hasłem „Dla większej różnorodności biologicznej”.

Można będzie wypatrywać i w Polsce nowych produktów w sklepach Aldiego?