Stokrotka: 1000. sklep w 2023 roku

Stokrotka zamierza utrzymać obecne tempo rozwoju. Oznacza to, że w tym roku otworzy sklep numer 1000.

Od kilku lat firma powiększa sieć o ok. 100 sklepów rocznie. Pod koniec 2022 r. uruchomiła 900. sklep, supermarket w Gdańsku. Plany zakładają kontynuację tego trendu.

– Chcemy utrzymać obecne, szybkie tempo rozwoju. Pokazuje ono naszą sprawność operacyjną, a także dopasowanie sklepów oraz oferty do potrzeb klientów. Stokrotki zlokalizowane są dzisiaj w całej Polsce, a my konsekwentnie umacniamy pozycję sieci na rynku, otwierając nowe placówki zarówno dzięki rozwojowi organicznemu, jak i przejęciom – mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu (na zdjęciu).

Potwierdza, że w tym roku otworzy 1000. sklep naszej sieci, co zapowiadaliśmy już wcześniej TUTAJ. Jak na razie nie wiadomo, gdzie i kiedy dokładnie ma to nastąpić. - To ważny moment dla naszego rozwoju. Koncentrujemy się w tym okresie na jak najlepszym odpowiadaniu na obecne potrzeby klientów. Rozwijamy naszą ofertę produktów marki własnej, łączącej wysoką jakość z korzystną ceną. Ważne pozostają dla nas również działania promocyjne, w tym przygotowywanie specjalnych ofert dostępnych z aplikacją Nasza Stokrotka. Dzięki nim nasi klienci oszczędzają w czasie codziennych zakupów – dodaje Wawryszczuk.

W związku z rozwojem Stokrotka powiększa także swoją sieć logistyczną. Obecnie ma trzy centra dystrybucyjne w województwach lubelskim, mazowieckim (otwarte w minionym roku w Teresinie) i śląskim. W tym roku, w ostatnim kwartale, uruchomione zostanie czwarte centrum dystrybucyjne, które powstaje obecnie w Rzeszowie. Docelowo będzie ono zaopatrywać w artykuły spożywcze 250 sklepów Stokrotki.

Stokrotka to sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Otwiera placówki w formatach: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy. Od 2018 r. Stokrotka  wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima.

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.