Subway rozważa sprzedaż i podbija swoją cenę

Franczyzowa sieć barów szybkiej obsługi z kanapkami, sałatkami i wrapami szuka nowego właściciela. Pertraktacje są wciąż na wczesnym etapie, ale mówi się, że sieć warta jest ponad 10 mld dol. Cenę sieć podbija dzięki transformacji lokali.

Doniesienia o sprzedaży Subway pojawiły się już w 2021., ale wówczas firma im zaprzeczyła. Teraz Subway zatrudnił doradców do zbadania ewentualnej sprzedaży, donosi "Wall Street Journal".

Sieć zarządza 37 tys. restauracji. Na razie franczyzodawca kontynuuje zaawansowane prace nad transformacją, którą rozpoczął w 2019  r., w ramach której zamykane są słabo prosperujące lokale.

Subway funkcjonuje w ponad 100 krajach, ale najwięcej punktów ma w USA.

Według branżowej firmy badawczej Technomic, na którą powołuje się "Wall Street Journal", około 21 tys. lokalizacji Subway w USA osiągnęło w 2021 r. obroty w wysokości 9,4 mld dol., co stanowiło 13-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Sieć wyszła wówczas obronną ręką z pandemii i wprowadziła w swoich placówkach ulepszenia operacyjne, które zwiększyły zyski.

Według ekspertów, spółka może być łakomym kąskiem dla firm private equity i nabywców korporacyjnych. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to jedno z największych przejęć w branży fast-food na świecie. Poprzednią największą tego typu transakcją była sprzedaż pączków Dunkin’ za 11,3 mld dol. w 2020 r.

– Jako firma prywatna nie komentujemy struktury własności i planów biznesowych – powiedział Subway. – Nadal koncentrujemy się na rozwijaniu marki poprzez naszą transformację, aby pomóc franczyzobiorcom odnosić sukcesy i przynosić zyski – dodano.