Największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce? Żabka!

Sprzedaje średnio trzy hot dogi na sekundę. Rekordy sprzedaży notuje też panini oraz kawa, od niedawna dostępna w kawonamencie. Plany Żabki są jeszcze większe - dowiedział się HandelExtra.pl.

Żabka to aktualnie największa sieć punktów gastronomicznych w Polsce – mówi nam Anna Grabowska (na zdjęciu), wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka. – Nieustannie pracujemy nad rozszerzeniem oferty, inwestujemy też w nowoczesne urządzenia, np. w piece, które pozwalają na modyfikację asortymentu – wymienia.

W ofercie sieci już teraz znaleźć można hot dogi, kanapki, kebaby, panini czy pizzę, wrapy oraz wiele słodkości – od croissantów, przez drożdżówki, donuty, po pączki. Na tym nie koniec. W kilkuset wybranych sklepach są także dostępne chrupiące przekąski prosto z pieca: churrosy, frytki, nuggetsy z kurczaka czy polędwiczki na patyku.

Wciąż jednak zdecydowanym królem ciepłych przekąsek w Żabce jest hot dog. – Średnio sprzedajemy trzy hot dogi na sekundę. Znajdują się one w czołówce naszych marek własnych, mających największą liczbę lojalnych i powracających klientów – informuje Anna Grabowska.

I dodaje, że w okresie między wrześniem 2021 r. a sierpniem 2022 r. sieć sprzedała w sumie 72 mln hot dogów – to o 34% więcej niż rok wcześniej. – Nasi klienci coraz chętniej sięgają także po panini, o czym świadczy 13,5 mln sztuk sprzedanych tych ciepłych przekąsek, co z kolei oznacza aż 132% wzrost. Hitem jest też gorąca, aromatyczna kawa - w tej kategorii także odnotowujemy wzrost: rocznie sprzedajemy 24 mln kaw, czyli 46% więcej niż przed rokiem – wymienia wiceprezeska zarządu Grupy Żabka.

Od niedawna w Żabce możliwa jest subskrypcja kawowa. – Na tym etapie jest jeszcze za wcześnie, by dzielić się szczegółowymi informacjami i konkretnymi danymi, ale już dziś mogę powiedzieć, że oferta kawonamentu wzbudziła większe zainteresowanie niż zakładaliśmy. Dlatego przygotowaliśmy dla naszych klientów świąteczną promocję – kawę w abonamencie można było dostać w naszych sklepach już od 1 zł za sztukę – mówi Grabowska.

Sprzedaż produktów gastronomicznych podbija też Robbie, czyli automat serwujący hot dogi w jednym z warszawskich sklepów Żabka Nano. – To testowe rozwiązanie, które chcemy sprawdzić w warunkach handlowych. Robbie pokazuje podejście Żabki polegające na testowaniu i szukaniu różnych, innowacyjnych rozwiązań mających zastosowanie w branży handlowej. Dzięki niemu automatyzujemy proces przygotowania hot dogów, ale także mamy dostęp do szeregu danych w czasie rzeczywistym, np. zbliżającym się końcu sosów, papilotek czy parówek. W dodatku robot wydaje posiłki zgodnie z zasadą FIFO (First In First Out), stąd użytkownik zawsze może się cieszyć świeżą i chrupiącą bułką – nasza rozmówczyni wymienia zalety tego innowacyjnego rozwiązania.

Jak ustaliliśmy, operator docelowo chce, aby Robbie wydawał nie tylko hot dogi, ale także inne ciepłe posiłki dostępne w ofercie sieci.

Więcej o innowacyjnych rozwiązaniach i strategii Żabki można przeczytać w obszernym wywiadzie z Anną Grabowską, który publikujemy w lutowym wydaniu miesięcznika „Handel”.

Zdjęcie: Wojciech Robakowski

 

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.