Werner & Mertz wychodzi poza chemię i otwiera sklep

Producent środków czyszczących rozszerza działalność na inne niż chemia gospodarcza kategorie produktów pod marką Frosch. W nowo otwartej placówce w Moguncji firma po raz pierwszy oferuje kosmetyki do włosów.

W średnioterminowej perspektywie Werner & Mertz planuje otwieranie kolejnych sklepów, jednak pozostaną one raczej miejscem bezpośredniego kontaktu z końcowym konsumentem niż core biznesem.
 
Sklep firmowy ma pokazać, że Frosch jest czymś więcej niż tylko marką detergentów i środków czystości. W ślad za tym firma poszerza asortyment o nową kategorię - pielęgnację włosów, która została zaprezentowana podczas otwarcia placówki w Moguncji. Szampony i odżywki będą początkowo dostępne tylko w sklepie. Jednak z czasem Werner chce dostarczać produkty do pielęgnacji włosów także do drogerii.
 
Rozszerzanie gamy produktów do pielęgnacji ciała ma zapewnić firmie nowy potencjał wzrostu. Na razie jednak odbywa się to małymi kroczkami. Przypomnijmy. Około rok temu producent wprowadził na półki sklepowe żele pod prysznic pod marką Frosch. Teraz dołączają do nich produkty do pielęgnacji włosów.
 
To, że producenci coraz śmielej wchodzą w handel widać także w Polsce. Pod koniec sierpnia w naszym kraju został otwarty pierwszy sklep firmowy Haribo. Firma oferuje w nim bestsellery marki i nowości, a także produkty niedostępne w tradycyjnej sprzedaży, oraz akcesoria związane z Haribo. Dodatkowo w strefie pick & mix istnieje możliwość samodzielnego przygotowania kompozycji żelek (pisaliśmy o tym TUTAJ).
 
Zdjęcie: Lebensmittel Zeitung
Joanna Hamdan 14529 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.