Zakupy z Carrefoura dostarczy robot

Po raz pierwszy w Europie Carrefour testuje autonomiczne dostawy z wykorzystaniem robotów Delivers.AI wyposażonych w sztuczną inteligencję.

Roboty Delivers.AI są w 100% autonomiczne i będą mogły dostarczać zakupy do domu ze sklepów, jeśli tylko testy wypadną pozytywnie. W tym celu Carrefour w Belgii połączył siły ze specjalistą w tej dziedzinie firmą Delivers.AI. Docelowo klienci będą mogli składać zamówienia za pośrednictwem platform internetowych i otrzymywać je w ciągu 15 minut.

Testy odbywają się w Corporate Village w Zaventem i potrwają do wiosny 2023.

Teren obejmujący testy robotów rozciąga się na powierzchni 60 000 mkw. na który składa się z 6 budynków skupiających około dziesięciu firm, w których pracuje łącznie 9 000 pracowników. W początkowej fazie usługę będzie testowało 20 wolontariuszy. Następnie roboty będą obsługiwały już cały teren Corporate Village w Zaventem.

Pracownicy będą mieli dostęp do 500 produktów z asortymentu sklepu Carrefour zlokalizowanego w samym sercu Corporate Village. Wśród nich będą m.in.: świeże krojone owoce, wypieki na śniadanie, sałatki, zdrowe dania gotowe, przygotowywane codziennie świeże kanapki, a także zdrowe przekąski.

Testowana usługa dedykowana jest dla obszarów w centrach miast i początkowo będzie dostępna w dużych aglomeracjach, ale robot ma być rewolucją również dla małych i średnich miejscowości, które dziś nie mają możliwości skorzystania z usługi jaką jest dostawa.

Delivers.AI nie emituje CO2. Wyposażony jest w 8 kamer i czujników, które wcześniej zmapowały jego obszar ruchu, robot porusza się bez ryzyka, unika przeszkód i jest dobrze widoczny dzięki wielu wskaźnikom świetlnym.

Przypomnijmy. W Polsce Carrefour wspólnie z PepsiCo Carrefour rozpoczął pilotażowy program promocyjny z użyciem dwóch robotów o nazwie Kerfuś. Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie (szczegóły TUTAJ).

Zdjęcie: Carrefour Belgia

Joanna Hamdan 14529 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.