Makro: ponad 1 mld zł obrotu z marek własnych
Mimo dużych wyzwań rynkowych zespół Makro Polska osiągnął w 2022 r. wyznaczone cele. Firma m.in. odnotowała ponad 1 mld zł obrotu w sprzedaży marek własnych, otworzyła setny sklep ambasadorski Odido, a w ramach zielonej transformacji przebudowała kolejne trzy hale.
Dla tych pierwszych Makro wprowadziło m.in. zielone etykiety, czyli program polityki cenowej, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą zwiększać marżowość. Do niego włączono już ponad 9000 produktów z oferty Makro.
Sieć rozwinęła też asortyment produktów marki własnej - Fine Life, Metro Chef i Metro Professional. Są to artykuły nieustannie testowane, dostosowane do aktualnych trendów rynkowych. Marki własne Makro w ciągu niecałych 11 miesięcy 2022 r. osiągnęły ponad 1 mld zł obrotu i obecnie stanowią 1/6 wartości sprzedaży firmy.
W ramach wsparcia franczyzobiorców Odido i zaprezentowania im nowego formatu tych sklepów, Makro - w ramach Odido Expo - stworzona wierną repliką prawdziwego sklepu. Aby dobrze odzwierciedlić rzeczywiste wnętrze pokazowa placówka została nawet zatowarowana. Sklepy modelowe pojawiły się w czterech halach, a odwiedziło je ponad 500 osób. Przełomowym momentem dla Odido było otwarcie setnego sklepu ambasadorskiego w formacie Elevate w Kobyłce pod Warszawą.
Nowe rozwiązania zaoferowano również klientom gastronomii. Zespół Makro Polska świętował piąte urodziny Akademii Inspiracji, która w czasie pandemii nie zawiesiła działalności, a jej eksperci organizowali szkolenia online.
Natomiast w ramach strategii zrównoważonego rozwoju do końca 2023 r. sieć hurtowni planuje przebudowę 2/3 hal pod kątem rezygnacji z freonu w urządzeniach chłodniczych i redukcji zużycia energii. W 2022 r. przebudowę przeszły trzy hale sieci.
- Bez wątpienia 2022 r. był pełen wyzwań dla każdego z nas. Zespół Makro Polska cały czas obserwował sytuację i był blisko klientów, aby na bieżąco odpowiadać na ich potrzeby – mówi Dominik Branny, prezes zarządu Makro Polska. – Nie spoczywamy na laurach. Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej strategii sCore, która jest powrotem do naszych hurtowych korzeni - zapowiada.

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.