Biedronka wchodzi w Veganuary
Każdego roku w styczniu rusza Roślinne Wyzwanie - akcja zachęcająca do spróbowania diety roślinnej przez 30 dni. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa, bo pokazuje nie tylko jak jeść smacznie i bez mięsa, ale też oszczędnie. Partnerem akcji została Biedronka.
Aby dołączyć do akcji, należy zapisać się na darmowy newsletter na stronie: https://roslinnewyzwanie.pl/misja-oszczedzanie. W ten sposób każdy uczestnik wyzwania przez 30 dni będzie otrzymywał darmowe wskazówki, triki oraz przepisy na roślinne dania, a także 7-dniowy jadłospis ułożony przez dietetyka. Partnerem akcji została sieć sklepów Biedronka, w których konsumenci mogą nabyć roślinne produkty marki Go Vege.
– Styczeń to idealny czas na podejmowanie nowych wyzwań i postanowień. Stąd też nasza akcja, Roślinne Wyzwanie: Misja Oszczędzanie, która podobnie do brytyjskiej kampanii Veganuary nakłania do podjęcia próby bardziej roślinnego odżywiania w styczniu – mówi Karolina Centkowska, koordynatorka kampanii. – Obecny czas szczególnie nakłania nas do uważnego wydawania pieniędzy, dlatego chcemy pokazać konsumentom, że dieta roślinna może być, zdrowa, pyszna, łatwa oraz tania – dodaje Centkowska.
W dobie wysokiej inflacji i rosnących cen dieta bezmięsna niektórym może wydawać się fanaberią. Jednak dane Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że to ceny mięsa wzrosły o ok. 30-40% w porównaniu do poprzedniego roku. W tym samym czasie ceny warzyw wzrosły "jedynie" o 8%.
Korzyści wynikających z roślinnego odżywiania jest wiele. Poza istotnym wpływem diety na zdrowie, ograniczenie spożycia mięsa może także wpłynąć pozytywnie na naszą planetę oraz ograniczyć cierpienie zwierząt. Roślinne alternatywy mięsnych produktów, można już znaleźć nawet w mniejszych miastach, a to wszystko dzięki dostępności tych produktów w sieciach marketów.
Z raportu InsightOut Lab dotyczącego polskiego rynku roślinnych zamienników mięsa [RZM - przyp. red.], wynika, że połowa ankietowanych (46%) próbowała już, głównie z ciekawości, produktów tego rodzaju, a duża część z tych, którzy spróbowali (43%), spożywa je regularnie i uważa, że są smaczne (56%). Główną przyczyną, dla której część Polaków nie chce spróbować RZM, jest opinia, że nie mogą one zastąpić prawdziwego mięsa. Jednak najczęściej dominują pozytywne lub neutralne opinie na temat RZM, zaś przyszłość tej branży badani widzą raczej optymistycznie. Szczegóły raportu TUTAJ.
– Styczeń to idealny czas na podejmowanie nowych wyzwań i postanowień. Stąd też nasza akcja, Roślinne Wyzwanie: Misja Oszczędzanie, która podobnie do brytyjskiej kampanii Veganuary nakłania do podjęcia próby bardziej roślinnego odżywiania w styczniu – mówi Karolina Centkowska, koordynatorka kampanii. – Obecny czas szczególnie nakłania nas do uważnego wydawania pieniędzy, dlatego chcemy pokazać konsumentom, że dieta roślinna może być, zdrowa, pyszna, łatwa oraz tania – dodaje Centkowska.
W dobie wysokiej inflacji i rosnących cen dieta bezmięsna niektórym może wydawać się fanaberią. Jednak dane Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że to ceny mięsa wzrosły o ok. 30-40% w porównaniu do poprzedniego roku. W tym samym czasie ceny warzyw wzrosły "jedynie" o 8%.
Korzyści wynikających z roślinnego odżywiania jest wiele. Poza istotnym wpływem diety na zdrowie, ograniczenie spożycia mięsa może także wpłynąć pozytywnie na naszą planetę oraz ograniczyć cierpienie zwierząt. Roślinne alternatywy mięsnych produktów, można już znaleźć nawet w mniejszych miastach, a to wszystko dzięki dostępności tych produktów w sieciach marketów.
Roślinne Wyzwanie cieszy się ogromną popularnością na całym świecie – do brytyjskiego odpowiednika kampanii, Veganuary, w 2022 roku dołączyła rekordowa liczba ponad 629 tys. osób.
Z raportu InsightOut Lab dotyczącego polskiego rynku roślinnych zamienników mięsa [RZM - przyp. red.], wynika, że połowa ankietowanych (46%) próbowała już, głównie z ciekawości, produktów tego rodzaju, a duża część z tych, którzy spróbowali (43%), spożywa je regularnie i uważa, że są smaczne (56%). Główną przyczyną, dla której część Polaków nie chce spróbować RZM, jest opinia, że nie mogą one zastąpić prawdziwego mięsa. Jednak najczęściej dominują pozytywne lub neutralne opinie na temat RZM, zaś przyszłość tej branży badani widzą raczej optymistycznie. Szczegóły raportu TUTAJ.

Ilona Mrozowska
4906 Artykuły
W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.