Dino rekordzistą otwarć: w 2022 r. 344 nowe sklepy

Dino co prawda nie klasyfikuje się jako dyskont, a jako supermarket, ale biorąc pod uwagę oba te formaty, bo każdy z nich to sklepy "blisko klientów" - sieć ta jest rekordzistą otwarć minionego roku.

Dino otworzyła w 2022 r. 344 nowe sklepy, wobec 343 marketów w 2021 r. Tym samym na koniec 2022 r. sieć liczyła 2156 sklepów, a łączna powierzchnia sprzedaży wyniosła 847,8 tys. mkw. wobec 710,4 tys. mkw. rok temu.

Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w formacie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Dino jest także jedną z najszybciej rosnących sieci pod względem liczby sklepów i przychodów na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Blisko klientów ze swoim lokalizacjami jest Biedronka, która pozostaje największą siecią (dyskontową) w kraju. Pod szyldem Biedronka działa już ok. 3400 placówek. Marka ma mocną końcówkę roku za sobą - w ostatnich dniach grudnia 2022 r. uruchomiła 24 nowe sklepy, a łącznie w minionym roku otworzyła ich 157, przekraczając tym samym pierwotnie założony cel. Ostatecznie Biedronka zamknęła 2022 r. 3395 placówkami (w 2021 r. było ich 3250).

Lidl 2022 rok zamknął setką nowych otwarć i tym samym, według wyliczeń HandelExtra.pl, ma w Polsce 850 sklepów [szczegóły tutaj].

Netto ubiegły rok zakończyło otwarciem ponad 60  sklepów (w samym grudniu ruszyło ich pięć), co oznacza, że Netto ma łącznie ponad 660 punktów w całym kraju.

Aldi otwiera rocznie 60-70 placówek i 2022 r. nie był pod tym względem wyjątkiem. Na koniec grudnia 2022 r. sieć liczyła 250 sklepów.