Podcasty Handelextra

Zymetria o szansach FMCG w e-commerce [PODCAST]

Wprawdzie wielki wzrost sprzedaży internetowej się skończył, ale nie w spożywce. Polacy uważają, że w tym kanale można kupić taniej, co przy takiej inflacji ma niebagatelne znacznie. Gdzie szukać biznesowej szansy? Opowiada Edyta Czarnota z Zymetrii.

Dziś zakupu spożywcze w internecie mają przede wszystkim jeden cel: zrobienie zapasów. Codzienne uzupełnienie lodówki to zaś domena handlu stacjonarnego. Ten rozdział pogłębiają sami retailerzy internetowi, organizując promocje skierowane właśnie na "zatowarowanie" się. Tymczasem czasy inflacji im sprzyjają, jak wynika z badań firmy Zymetria, która dokładnie zbadała polskich konsumentów w internecie. I tak, dowiedziała się np. czego nie lubią starsi konsumenci płci męskiej? A także: ile osób - po zachwycie e-commerce w pandemii - wróciło do zakupów stacjonarnych czy które branże mają przed sobą największy wzrost sprzedaży w internecie. O tym wszystkim opowiada Edyta Czarnota, managing partner z Zymetrii.

A do tego, jak zawsze, krótkie podsumowanie handlowych newsów. Auchan uruchomiło hipermarket w nowym formacie, Carrefour testuje sprzedaż produktów z owadów, a Ikea dostawy łodzią. Zaś Mondelēz sprzedaje gumy do żucia, w tym polską fabrykę, firmie Perfetti van Melle. Zachęcamy też do spojrzenia na nasz koszyk cen - wersję codzienną i świąteczną, który tworzymy z portalem Gazeta.pl oraz CMR.

Naszego podcastu: Posłuchaj, co w Handlu można posłuchać również na Spotify, iTunes i w innych najpopularniejszych aplikacjach podcastowych.